وزیر نفت: انجام وظایف در این وزارتخانه فراتر از تعهد ستاد اقتصاد مقاومتی

وزیر نفت در عسلویه: وزارت نفت در ستاد اقتصاد مقاومتی تعهداتی داده است که می‌توانیم حتی بیش از این تعهد را انجام بدهیم.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه شب گذشته از مجتمع های پتروشیمی پردیس،کاویان، مروارید، مرجان و پازارگاد دیدن کرد و در روند اجرای این طرح ها قرار گرفت.

وی همچنین از فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی در کنگان هم بازدید کرد

وزیرنفت سپس در جمع مدیران عامل و مهندسان مجتمع‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در سالن جلسات پتروشیمی پازارگاد گفت امیدواریم پتروشیمی مرجان وارد مدار شود و عرضه‌ اتان و متان پتروشیمی بوشهر نیز تا پیش از پایان این دولت انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه کارهای مهمی در این بخش باید بشود افزود نتوانستیم در پارس جنوبی تولید اتان را تثبیت کنیم که باید کارهای مهمی در این زمینه انجام بدهیم.

وزیر نفت گفت اکنون فازهای در مدار پارس جنوبی باید در سال یک‌ونیم میلیون تن اتان تحویل دهند که نمی‌دهند، همه باید کمک کنیم واحدهای تولید اتان ظرفیت تولید را بالا ببرند.

زنگنه با اشاره به این‌که من به مسئله‌ اتان توجه دارم اما شرکت نفت توجه جدی ندارد افزود حیات صنعت پتروشیمی بر اتان است که با تغییراتی که در مدیران شده و جریانی که به‌راه افتاده است من به آینده‌ پتروشیمی امیدوارم و برای تولید سالانه ۵۰ میلیارد دلار از بخش پتروشیمی باید تلاش شود.

وی گفت برخی از واحدهای ما هستند که اگر تولید خود را افزایش دهند کمک خوبی برای پتروشیمی‌ها می شود.

 مدیرعامل صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت نیز گفت در پتروشیمی‌ها به‌ویژه پتروشیمی‌های ماهشهر و عسلویه باید با همکاری در بخش‌های مختلف تجهیزات مورد نیاز را خودمان پشتیبانی کنیم و در شرایط بحران نیز همه باید پوشش دهند و به پیرامون خود توجه کنند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.