وزیر نفت: حمایت ایران از ثبات در بازار جهانی نفت

وزیر نفت در عسلویه گفت : ایران از ثبات در بازار جهانی نفت حمایت می کند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در نشست خبری در عسلویه گفت ما در اجلاس آی ای اف در الجزایر شرکت می کنیم و از هر اقدامی برای مدیریت بازار حمایت می کنیم و ایران در عدم ثبات در بازار نفت ایران هیچ نقشی ندارد کسانی که ثبات را به هم زدند باید بیشترین نقش را در ثبات بازار داشته باشند؛ آنچه مهم است دستیابی ایران به سهم خود در بازارهای جهانی نفت است.

وی با قدردانی از رسانه های خبری در انعکاس واقعیات افزود وزارت نفت بیشترین حجم در آمد ملی را به خزانه واریز می کند پارسال 40 هزار میلیارد تومان بابت یارانه و مالیات ارزش افزوده وعوارض فروش فرآورده های نفتی و گاز به خزانه ریختیم بنابراین از همه می خواهیم مشارکت کنند تا با همدلی و تعامل توسعه ملی محقق شود.

 زنگنه در خصوص قراردادهای جدید نفتی گفت اصلاحاتی در این دور از قراردادها باید انجام شود که هفته آینده این اصلاحات در دولت انجام می شود و طرح به مجلس ارسال خواهد شد .

این قراردادها یک بیع متقابل جدید با تفاوت هایی نسبت به قراردادهای قبلی است.

وی در خصوص تعهدات وزارت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت وزارت نفت متعهد به اجرای 6 طرح است از جمله افزایش تولید از پارس جنوبی به میزان 85 میلیون متر مکعب دیگر تا پایان سال، افزایش تولید از میدان های نفتی مشترک غرب کارون با رقم 280 هزار بشکه تا آخر سال، انتقال و توسعه فناوری در سطح بالادست نفت بود برای 20 میدان و 52مخزن نفتی که با 9 دانشگاهها و مراکز پژوهشی قرارداد بستیم ، راه اندازی خط اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که تا اواخر سال اجرا می شود ،راه اندازی 12 مجتمع پتروشیمی که روند خوبی را طی می کنند و در پایان طرح صادرات گاز بود که ایران آماده صدور است اما برخی کشورها چون عراق به علت مشکلات داخلی هنوز آماده دریافت گاز نیستند.

 وزیر نفت در خصوص افزایش ایمنی در مجتمع های پتروشیمی گفت این مجتمع ها عموما غیر دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی هستند و آنچه وزرات نفت می تواند انجام دهد توصیه در خصوص تعیین مدیران صاحب صلاحیت، استفاده از سامانه های قوی ایمنی، آموزش به نیروها و استفاده از تجهیزات مناسب است اما این وزارتخانه ابزاری در دست ندارد که این کارها واقعا انجام شود. سطح ایمنی در این مجتمع ها بالا نرفته بلکه پایین آمده است.

زنگنه در خصوص بازگشت بخشی از بدهی های بابک زنجانی به نفت هم گفت دو هزار میلیارد تومان است که با جدیت قوه قضاییه به نفت برگشت داده می شود.

 وزیر نفت همچنین در خصوص آلایندگی هوا در عسلویه و محیط مسکونی پیرامونی هم گفت این مطالبه مردم با رعایت استانداردها و استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.