حسین حسن‌زاده دو ماه پس از حضورش در راس شهرداری گناوه، به میان خبرنگاران آمد و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

بدهی ۳۰ میلیاردی شهرداری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روح‌الله ملک‌زاده مسئول روابط‌عمومی شهرداری گناوه در نشست خبری شهردار با خبرنگاران با برشمردن سوابق شهردار گفت: روش مدیریت شهری آقای حسن‌زاده به صورت شورایی خواهد بود.

بنا بر این گزارش، رئیس شورای شهر گناوه هم با اشاره به سنگین بودن بدهی شهرداری گفت: بدهی گذشته‌‌ی شهرداری هم برای شهرداری فعلی و هم برای شورا کمرشکن است و بندر گناوه به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.


سلیمان نظام‌پور افزود: ما در تلاش هستیم که تحولی در حد و مقام مردم در سطح شهر ایجاد کنیم و خواسته‌های مردم را برآورده کنیم و با توجه به نگاه عالی و رو به رشد شهردار می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خاصی باشیم.

وی ادامه داد: شهر گناوه می‌تواند سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد از طریق مردم وارد خزانه‌ی کشور کند و همچنین می‌تواند نهایت درآمد را برای استان در ایام تعطیلات داشته باشد چرا که این شهر، شهری درآمدزا است و انتظار داریم به امکانات و درآمد شهر ما از طرف مسئولین نگاه ویژه‌ای بشود.

نظام‌پور تاکید کرد: گناوه شهری توریستی است و باید سعی کنیم در جذب توریست و گردشگر تلاش کنیم و این موقعیت خوبی برای استان است که از پتانسیل درآمدزایی این شهر استفاده کند.

در ادامه این نشست شهردار گناوه با اشاره به اینکه شهر گناوه با مساحت یک‌هزار و ۲۵۰ مترمربع هم‌اکنون ۶۵ هزار نفر را در خود گنجانده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بندر بزرگ تجاری و توریستی برای گنجایش ۱۲۰ هزار نفر در ۳ هزار کیلومتر طی ۵۰ سال آینده خود را آماده می‌کند.

حسین حسن زاده افزود: وضعیت محلات گناوه نامناسب است و به محلات توجهی نشده است به طوری که در بعضی محلات شاهد جمعیت ناپایدار هستیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد کوچه‌های شهر خاکی است و دور از انتظار است که طی یک یا دو سال بهسازی و آسفالت شود و برای حل این معضل به یک برنامه‌ی ۵ ساله نیاز است.

حسن زاده تاکید کرد: هم‌اکنون این شهرداری دارای بدهی ۳۰۰ میلیارد ریالی به پیمانکاران و بخش‌های جاری کارکنان شامل معوقات پرسنلی است که نیازمند توجه جدی مجموعه استان برای رفع این میزان بدهی هستیم.

شهردار گناوه تصریح کرد: اجرای پروژه‌های تعریض میدان بسیج به میدان امام علی(ع)، ایجاد جاده کمربندی شهر گناوه، ساماندهی بازارهای دستفروشی در ابتدای ورودی شهر گناوه و درون محیط بازار، ایجاد نورپردازی و فضای سبز در ورودی شهر گناوه همراه با کف سازی بخشی از پروژه‌های در دست انجام و یا در حال مطالعه شهرداری بندر گناوه است و همچنین روشنایی بلوار جمهوری اسلامی با چراغ های استاندارد، کف سازی و جداره سازی برای بلوار بندر، ایجاد سالن روباز ۵۰۰ نفره با ایجاد یک بوستان در محله نوروزآباد، احداث پارکینگ شش هکتاری با ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ خودرو در فاصله ۲۰۰ متری بازار، ایجاد فضایی حدود شش هکتار برای ایجاد کمپینگ های نوروزی در جنوب دانشگاه آزاد گناوه، ایجاد رفیوژ بلوار امام علی(ع) به طول ۱۵۰۰ متر و شش هزار متر فضای سبز از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرداری بندر گناوه است که انتظار می رود تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.


وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه‌ی ترافیک شهری با همکاری اداره‌ی راهنمایی و رانندگی شهرستان گناوه و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی می‌توانیم بخشی از نقاط حادثه‌خیز را ترمیم کنیم.

شهردار گناوه یکی از مشکلات همیشگی شهر را دستفروش‌هایی دانست که در بازار شهر وجود دارند و بیان داشت: تعداد دستفروشان ۷۲۳ نفر است و از این تعداد ۲۰۰ نفر مغازه‌دارهایی هستند که بخشی از اجناس خود را به شکل دستفروشی عرضه می‌کنند و ۱۰۰ نفر اتباع بیگانه، ۲۰۰ نفر سد معبر و ۲۳۰ نفر نیز دستفروش قدیمی هستند و سعی داریم با برنامه‌ریزی این دستفروشان را ساماندهی کنیم.

حسن زاده خاطرنشان ساخت: ساماندهی بازار ماهی فروشان، پایانه مسافربری، آرامستان این شهر و توجه جدی به نوسازی مبلمان شهری را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون برخی از مشکلات و مسائل شهرداری را حل کرده‌ایم، گفت: دو سال زمان لازم است تا شهرداری گناوه به یک وضعیت نسبی برسد.

شهردار گناوه در پایان تاکید کرد: انتظار داریم همه‌ی رسانه‌ها در جهت انرژی بخشی به شهرداری تلاش کنند.


انتهای پیام/ث


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.