توسعه دفاتر مراکز مشاوره به درون خوابگاههای دانشجویی

رییس سازمان امور دانشجویان ضمن بیان توسعه دفاتر مراکز مشاوره به درون خوابگاهها گفت: راه اندازی کانون همیاران این دفاتر در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشجویان موثر است.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اقدامات لازم در جهت کاهش مصرف مواد مخدر دانشجویان گفت: یکسری بحث های آموزشی به منظور پیشگیری از این موضوع توسط دفاتر مراکز مشاوره فعال در تمام دانشگاههای کشور، ارائه می شود و خوشبختانه این مراکز در حال توسعه به درون خوابگاهها نیز هستند.

وی افزود: برای انجام دقیق و عملی تر این کار با راه اندازی کانونهای همیاران مشاوره از خود دانشجویان هم کمک گرفتیم چرا که تجربه نشان داده، دانشجویان برخی اطلاعات و آگاهی ها را بسیار راحت تر، از هم سن و سالهای خود دریافت می کنند تا والدینشان.

رییس سازمان امور دانشجویان حجب و حیا را یکی از دلایل نبود ارتباطات صمیمی بین برخی والدین و فرزندان دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش از سوی هم سن و سالان برای یک دانشجو بسیار موثر است و آسیب های اجتماعی را می تواند تا حدی کاهش دهد.

به گفته وی، از سال گذشته راه اندازی کانونهای همیاران دفاتر مشاوره به دانشگاهها ابلاغ شده و هرچند در تعدادی از دانشگاهها (معمولا در تهران) این دفاتر شروع به فعالیت کرده اند اما امیدواریم امسال تعداد آنها بیشتر شود.

صدیقی همچنین با اشاره به دانشگاه عاری از دخانیات بعنوان یکی از طرحهای امسال، اظهار داشت: این طرح بیشتر جنبه تبلیغی تشویقی دارد که در سال تحصیلی جدید با تبلیغات درون دانشگاهی و پیش بینی طرحهای تشویقی برای دانشجویانی که به سمت دخانیات نمی روند یا ترک کرده اند، دنبال می شود.

وی یادآور شد: بنابراین درکنار جزوات آموزشی، آموزش های غیر مستقیم کانونهای همیاران می تواند در داخل دانشگاهها باعث کاهش آسیبها شود. هرچند آمارهای ارائه شده برای مصرف سیگار و قلیان از سوی دانشجویان پایین است اما همین مقدار هم زیبنده جامعه دانشجویی کشور نیست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.