گیلان؛

کلنگ احداث اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی با حضور معاون رییس جمهور + عکس

کلنگ احداث اولین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی ظهر امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور و استاندار گیلان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معصومه ابتکار در مراسم کلنگ زنی احداث مرکز جدید بازدید کنندگان تالاب انزلی، پروژه مشترک ایران و ژاپن گفت: مایه خوشبختی است که در هفته دولت و در استان گیلان شاهد موفقیتها و دستاوردهای خوبی هستیم و از همه فعالان این عرصه چه بخش خصوصی و چه دولتی تشکر می کنم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور احداث این مرکز را نشان دهنده تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل در راستای توسعه پایدار همگام و همسو با محیط زیست دانست و افزود: این اقدام برای استانی که محیط زیست ارزشمندی دارد و به عنوان یک سرمایه محسوب می شود حائز اهمیت است.

ابتکار بر لزوم سازگار بودن پروژه‌های عمرانی با محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید اقدامات به سمت فعالیت های سبز برود که در کنار ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی محیط زیست نیز حفط شود.

وی افزود: گردشگری پایدار درحوزه محیط زیست و طبیعت گردی با اولویت حفظ طبیعت و حفط منابع جوامع محلی سبب ایجاد درآمد برای مردم و در کنار آن سبب بهره بردن از جنبههای تفریحی و نشاط اور نیز می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: جشنواره لاله های تالابی با انتخاب نماد لاله که نماد بسیار زیبایی است, کار بزرگ و قشنگی بود زیرا وجود لاله در تالاب نشان دهنده سلامت تالاب است.

ابتکار یادآور شد: طرح مدیریتی تالاب انزلی و مطالعات آن از سالها پیش با کشور ژاپن و همکاری جایکا آغاز شده و محیط زیست امروزه یک بعد جهانی دارد.

وی از تالاب انزلی به عنوان میراث بین المللی نام برد و گفت: امیدوارم برای حفظ این میراث طبیعی جهانی این همکاری استمرار پیدا کند و به تدوین برنامه منسجم بیانجامد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری احیاء دو رودخانه گوهر رود و زرجوب مورد تاکید قرار گرفته، افزود: برای تالاب انزلی هم گامهای خوبی برداشته شده و این مرکز هم می تواند در جلب گردشگر و جلب مشارکتهای مردمی در راستای ارتقاء کبیفیت زندگی مردم انزلی و جوامع محلی مد نظر قرار گیرد.

آئوکی مشاور ارشد تیم جایکا در این مراسم با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و ژاپن فراز و نشیب انچنانی نداشته است، گفت: دو طرف همواره درحال تحکیم ارتباطات بودند و همکاری درمسایل محیط زیستی روابط دوجانبه را تقویت کرده است.

وی افزود: همکاری ما در فاز دوم از دوسال پیش آغاز شده و قرار است تا سه سال دیگر نیز ادامه داشته باشد.

مشاور ارشد جایکا گفت: تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است و بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر در آن شناسایی شده است. وی افزود: زمینه‌های دیگر مطالعه را در دست اجرا داریم و تالاب انزلی منبع بزرگ اکولوژیک محسوب می‌شود.

آئوکی در پایان گفت: مرکز جدید بازدید کنندگان تالاب انزلی قرار است به عنوان پایگاهی برای اطلاع رسانی درست درخصوص این تالاب و ویژگی های مثبت آن انجام دهد و فقط اطلاع رسانی منفی نباشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.