کارگردان نمایش «کوزه عسل نیست»:

نوآوری‌های منحصر به فرد هزینه های گزاف می‌طلبد

کارگردان یکی از نمایش‌های منتخب جشنواره نمایش عروسکی، از نبود هزینه ها برای تولید آثار منحصر به فرد گفت.

عادل بزدوده کارگردان نمایش «کوزه عسل نیست» منتخب بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در خصوص نمایش خود در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: این نمایش داستان زندگی خرسی مهربان است که با محبت بیش از اندازه اش حوادثی برایش بوجود می آید و اتفاقات و گره های نمایش را رقم می زند.

وی در راستای دغدغه خود از اجرای این اثر عنوان کرد: حدود ۱۲ سال پیش این داستان را نوشته‌ام و حال روی صحنه برده ام، زیرا دیده شده محبت های بدون کنترل چه عواقبی را در پس خود به همراه خواهد دارد.

بزدوده با بیان اینکه نمایش «کوزه عسل نیست» مختص کودکان و نوجوانان است، مطرح کرد: از آنجا که بیشتر برای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری نمایش اجرا کرده ایم، به همین منظور این اثر هم مختص به همین ردیف سنی تولید شده و در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد.

وی در راستای شیوه اجرایی اثر خود گفت: این نمایش در دو سبک اجرایی عروسکی سایه و میله ای به نمایش در می آید.

این کارگردان تئاتر افزود: وجود خلاقیت های ویژه که در اهداف این دوره از جشنواره قید شده، نیاز به صرف هزینه های بالایی دارد که با این بودجه های محدود امکان اجرایی شدنش نیست.
 
بزدوده درباره جشنواره نمایش عروسکی و اثرات آن بیان کرد: در کل اتفاق خوبی است اما متاسفانه تداوم در این زمینه وجود ندارد. برای ارتفای بیشتر نمایش عروسکی، می بایست این جریان سازی ادامه پیدا کند.

وی افزود: رشد کمی و کیفی نمایش‌ها در حال بهتر شدن است اما از لحاظ سالن و تجهیزات هنوز در سالن های نمایشی به وضعیت مطلوب نرسیده ایم.

گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی از اول الی هفتم شهریور ماه برگزار می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار