گرگان؛

وزیر کشور ؛ امنیت پایدار ، هدیه اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی امنیت پایدار را به جامعه هدیه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان های گنبدکاووس ، آزادشهر و رامیان در گنبدکاووس گفت : اگر در پی امنیت پایدار هستیم باید تحقق اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم چون مردم مهم ترین مولفه اقتدار و امنیت ملی به شمار می روند و اگر مردم نباشند امنیتی وجود نخواهد داشت.

وی افزود : وجود جوان بیکار ناراضی تهدیدی برای امنیت است و از سویی دیگر اقتصاد مقاومتی موجب انسجام و وحدت خواهد شد بنابراین ما ناگزیر از اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی با اشاره به وجود هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم گفت : نقدینگی بسیار زیادی در جامعه وجود دارد که باید آن را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم چون سبب افزایش درآمدهای مالیاتی و در نهایت سبب می شود که دولت خدمات عمومی را بهبود ببخشد.

وزیر کشور ادامه داد : چون به بودجه نفتی عادت کردیم تلاشی برای افزایش درآمد و مشارکت مردم انجام نمی دهیم اما باید احساس کنیم که در زمان جنگ قرار داریم و توانایی مردم را باور کنیم.

 وی گفت : باید شرایط را برای ورود مردم به کارهای اقتصادی فراهم کنیم چون مردم محوری ، نخستین ویژگی اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور گفت: منحنی رشد اقتصادی کشور نشان می دهد که این منحنی نرمال نیست و رشد فزاینده ندارد چون تابع مطلق منابع نفتی هستیم و از سوی دیگر پولی که به دست می آوریم را خوب هزینه نمی کنیم و بهره وری پایین است.

وی یکی از برنامه های اقتصادمقاومتی را اجرای طرح رونق تولید برشمرد وگفت: دولت تصمیم گرفته هفت هزار و 500 واحد اقتصادی را با 16 هزار میلیارد تومان از رکود خارج کند.

رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری شهرستان های گنبدکاووس ، رامیان و آزادشهر اعلام کرد ؛ پرداخت تسهیلات برای رونق تولید واحدها صنعتی این سه شهرستان محدودیت ندارد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.