سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری ژاپن در آفریقا

نخست‌وزیر ژاپن از اختصاص 30 میلیارد دلار برای کمک به گسترش زیرساخت کشورهای آفریقایی در سه سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز شنبه در مقابل سران کشورهای آفریقایی اظهار کرد کشورش 30 میلیارد دلار در بخش های خصوصی و عمومی، برای گسترش زیرساخت های قاره آفریقا اختصاص خواهد داد.

ژاپن در حالی که خود از نظر منابع طبیعی با کمبود مواجه است، برای مدت زمانی طولانی به واردات منابع فسیلی از آفریقا علاقمند بوده است، به خصوص پس از این که حادثه انفجار در فوکوشیما باعث شد تا این کشور کلیه نیروگاه های هسته‌ای‌اش را تعطیل کند.

آبه، در حالی که برای ششمین کنفرانس بین‌المللی توکیو در زمینه پیشرفت آفریقا در پایتخت کنیا، نایروبی، حاضر شده، اظهار کرد این مبلغ در طول سه سال آینده هزینه خواهد شد و 10 میلیارد دلار آن به پروژهای زیرساخت در این قاره مربوط می شود.

آبه در سخنرانی خود اظهار کرد: "با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، انتظار می رود مجموع این مبلغ به 30 میلیارد دلار برسد. این سرمایه‌گذاری‌ای خواهد بود که به آینده آفریقا امیدوار است، فرصتی برای رشد همزمان آفریقا و ژاپن."

این 30 میلیارد دلار، در ادامه 32 میلیارد دلار اختصاص داده شده از سوی ژاپن در سال 2013 قرار دارد. آبه اظهار کرد 67 درصد از مبلغ اختصاص داده شده قبلی تاکنون در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

میزان سرمایه گذاری مستقیم ژاپن در آفریقا در سال 2015 برابر با 1.24 میلیارد دلار و در سال 2014 برابر با 1.5 میلیارد دلار بوده است. ژاپن در پروژه های زیرساختی بسیاری در زمینه جاده ها، بنادر، فرودگاه ها و نیروگاه ها حضور دارد. 

در مقایسه با ژاپن، کشور چین تنها 2 میلیارد دلار در ماه آوریل 2015 در کشور گینه سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار