شورای امنیت، آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرد و متعهد شد اقداماتی جدید علیه این کشور انجام دهد.

شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای، که به اتفاق آراء و با حمایت چین، متحد اصلی کره شمالی تصویب شد اعلام کرد در واکنش به مجموعه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی اقدامات قابل توجهی انجام خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشکی جدید  و همچنین آزمایش موشکی دوم اوت کره شمالی را، که باعث شد برای نخستین بار موشک این کشور در آبهای تحت کنترل ژاپن فرود آید، محکوم کرد. 

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین آزمایش های موشکی نهم و 18 ژوئیه کره شمالی نیز محکوم و اعلام شده اینگونه اقدامات نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت است.

براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل،  هرگونه استفاده کره شمالی از فناوری موشکی بالستیک ممنوع است.

این بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چند مرحله مذاکرات با چین تصویب شد که طی چند هفته اخیر بر ضرورت خودداری از هرگونه تلاشی تاکید کرده است که می تواند منجر به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شود.

روز چهارشنبه، کره شمالی تنها دو روز پس تهدید حمله هسته‌ایِ تلافی‌جویانه علیه رزمایش‌های بزرگ آمریکا و کره‌جنوبی، یک موشک بالستیک با برد 500 کیلومتری را از زیردریایی خود شلیک کرد.

بر اساس بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک در ساعات پایانی روز سه‌شنبه از سواحل شرقی کره شمالی در دریای ژاپن شلیک شده است.

کره شمالی پیشتر هشدار داده بود تمرینات نظامی مشترک و گستردۀ آمریکا و کره جنوبی شبه جزیره کره را «در آستانه جنگ» قرار داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار