ورود بیش از 300 هزار پناهجو به آلمان در سال جاری

رئیس اداره امور پناهجویان آلمان از ورود 300 هزار پناهجو به این کشور در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، «فرانک یورگن وایزه»، رئیس اداره امور پناهجویان آلمان، در مصاحبه ای اعلام کرد بیش از 300 هزار پناهنده تا پایان سال جاری میلادی به این کشور مهاجرت خواهند کرد.

این آخرین پیش بینی فرانگ یورگن وایزه از تعداد پناهجویان آلمانی در سال 2016 است. با این حال، این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی کاهش قابل توجهی داشته است. سال گذشته، بیش از یک میلیون پناهجو از خاورمیانه، آفریقا و دیگر نقاط جهان به آلمان هجوم آوردند.

درخصوص ورود این پناهجویان به جامعه آلمان و همچنین بازار کار برای آن‌ها، نگرانی هایی وجود دارد. حمایت از حزب ضد مهاجر «آلترناتیو برای آلمان» نیز رو به افزایش است. 

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، در مصاحبه ای با انتقاد از آنگلا مرکل اظهار کرد: «من همواره تاکید کردم پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در سال، امری غیر قابل تصور است.»

پس از وقوع حملات تروریستی در آلمان، که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت، انتقادات بسیاری درخصوص سیاست پذیرش مهاجر مرکل مطرح شد. پس از این حملات، محبوبیت او نیز به شدت کاهش یافت.

به گزارش یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به اداره کار آلمان، ماهانه 16 هزار مهاجر به این کشور وارد می شوند که این رقم در مقایسه با ورود 200 هزار مهاجر در ماه نوامبر (30 روز منتهی به 10 آذر 94)، کاهش قابل توجهی داشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار