گزارش نهادهای امنیتی برلین: حمایت عربستان، کویت و قطر از گسترش سلفی‌گری در آلمان

یک گزارش افشا شده از نهادهای امنیتی آلمان نشان می‌دهد عربستان، کویت و قطر از گسترش سلفی‌گری در آلمان حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ایندیپندنت"، بر اساس یک گزارش اطلاعاتی افشا شده، عربستان سعودی، کویت و قطر از گروه‌های افراطی در آلمان حمایت می‌کنند.

این گزارش که به وسیله برخی از رسانه‌های آلمان منتشر شده است، از افزایش حمایت از گروه‌های سلفی در آلمان خبر می‌دهد و هشدار می‌دهد تعداد اعضای این گروه‌ها در آلمان از مرز 10 هزار نفر گذشته است.

این گزارش که به وسیله سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان و آژانس اطلاعات داخلی این کشور تهیه شده، اعلام کرده است این کشورها با اقدامات مختلف، سعی در گسترش این ایدئولوژی دارند. در این گزارش آمده است اقدامات این سه کشور به منظور افزایش نفوذ در آلمان در بلندمدت بوده است.

با این‌حال، تاکنون نهادهای امنیتی آلمان درباره دقت این گزارش اظهارنظر نکرده اند.

این گزارش یک هفته پس از کشف یک گروه وابسته به داعش به وسیله دولت آلمان افشا شده است. همچنین در ماه گذشته، یک شبکه تروریستی که جوانان آلمانی را برای پیوستن به داعش به سوریه می‌فرستاد به وسیله پلیس آلمان شناسایی و منهدم شد.

پس از 2 حمله تروریستی اخیر در آلمان، این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. تهدیدها درباره انجام حملات تروریستی در اروپا نیز همچنان در سطح بالایی قرار دارد. 

تنش‌ها در آلمان به دلیل پذیرفتن نزدیک به یک میلیون پناهجو افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار