یاسوج؛

فکری برای معضلات حاشیه‌نشینی شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی پدیده‌های خطرناک در کهگیلویه و بویراحمد شکل سریالی گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی که در کل کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: به همین منظور در سال گذشته سران سه قوه جلسه‌ای داشتند و در این مبحث ورود پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 4 تا 5 مورد از معضلات اجتماعی اکنون در جامعه و در استان ما حاد شده است.

وی به حاشیه‌نشینی که اکنون در بیشتر شهرهای استان و به خصوص در شهر یاسوج مرکز استان وجود دارد اشاره و تصریح کرد: در حالی در فضاهای آموزشی در این مناطق دارای مشکل هستیم که آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و نزاع‌های دسته‌جمعی زیاد شده است.

میرمحمدی در ادامه گفت: سن بدحجابی و بی‌بندو‌باری و البته خودکشی در استان پایین آمده است که باید در مدارس برنامه‌های جدید برای مقابله با این معضلات داشته باشیم.

وی برخی از معضلات را به حدی دانست که به صورت سریالی درآمده‌اند و در همین زمینه گفت: برای مقابله با این پدیده‌های خطرناک مانند خودکشی سریالی باید در مدارس برنامه‌های جدیدی برای فرهنگ‌سازی، جلوگیری و پیشگیری از این معضلات داشته باشیم.

میرمحمدی با انتقاد از این که در نشست شورای آموزش و پرورش نباید تنها به حضور یک یا چند دستگاه اکتفا کنیم، افزود: دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و راه و شهرسازی و حتی صنعت و معدن و به خصوص فنی و حرفه‌ای حضور داشته باشند تا بتوانیم برای مشکلات مدارس برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در نشست شورای آموزش و پرورش حضور داشته باشند تا بتوانیم مشکلات مربوط به آب و برق و سایر خدماتی که مدارس نیاز دارند را برطرف کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.