یاسوج؛

هزینه 1340 میلیارد ریالی برای بهبود کشاورزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 340 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود کشاورزی استان در دولت یازدهم هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی گفت: در سه سال اخیر 600 میلیارد ریال برای تبدیل هفت هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی، 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری نوین در پنج هزار هکتار زمین کشاورزی و 240 میلیارد ریال نیز برای اجرای مجتمع های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های کشاورزی برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی تصریح کرد: توجه به بهبود شرایط کشت در زمین های کشاورزی مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صرف 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های پرواربندی دام در دولت یازدهم در این استان خبر داد.

نوروزی گفت: اجرای این طرح ها باعث افزایش تولید گندم از 22 هزار تن در سال به 74هزار تن، محصولات صیفی از پنج هزار تن در سال به هشت هزار تن و افزایش تولید 2 برابری تولید گل رز هلندی از 6 میلیون و 500 هزارشاخه به حدود 14 میلیون شاخه در کهگیلویه و بویراحمد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکهزار و 330 میلیارد ریال برای اجرای 6 طرح بزرگ کشاورزی این استان در سفر هیات دولت تصویب شده است.

نوروزی افزود:این اعتبار برای اجرای طرح های کوچک تامین آب کشاورزی و توسعه آبیاری نوین در این استان تصویب شده است.

وی اظهار کرد:780 میلیارد ریال از این میزان برای توسعه آبیاری نوین در زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این بودجه برای سال های 95 و 96 تصویب شده است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که 200 هزار هکتار آن به صورت دیم است.

بهره برداران این استان سالیانه 800 هزار تن محصول تولید می کنند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.