یاسوج؛

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال به حوزه امداد و نجات هلال احمر کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون حدود 2 هزار میلیارد ریال از مجموع چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغی سالجاری، به حوزه امداد و نجات هلال احمر کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ناصر چرخ ساز در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر روی بستر سوانح و بلایای طبیعی قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران تاکنون بیش از 30 حادثه و بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توسعه خدمات امداد و نجات هوایی با توجه به موقعیت ژئوپلوتیک و خاص بسیاری از مناطق کشور، افزود: تعداد بالگردهای امدادی در سطح کشور از 17 مورد به 22 مورد افزایش پیدا کرده است.

چرخ ساز ادامه داد: افزون بر 500 پایگاه امداد و نجات ثابت در کوهستان، سواحل دریا و بین شهرها هم اینک فعال است.

وی تعداد جوانان و داوطلبان ساماندهی و درجه بندی شده در حوزه امداد و نجات را در سطح کشور بیش از 55 هزار نفر ذکر کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تیم های واکنش سریع برای نخستین بار و در راستای افزایش توان امداد در استان ها و بسیاری از شهرستان های سراسر کشور راه اندازی شده است.

چرخ ساز ادامه داد: پروتکل و شیوه نامه اجرایی این تیم ها نیز تدوین و حتی کلاس های توجهیی و آموزشی در این راستا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه توان افزایی امدادی و افزایش میزان تجهیزات و امکانات امداد و نجات رویکرد اصلی جمعیت هلال احمر کشور برای مقابه با سوانح و حوادث است، گفت: اولویت در این راستا با استان های حادثه خیز از جمله کهگیلویه وبویراحمد است.

وی استان کهگیلویه وبویراحمد را یکی از مناطق حادثه خیز کشور دانست و اظهار داشت: سازمان امداد و نجات برای خرید یک بالگرد و تجهیز عملیات هوایی در صورت همکاری مدیرت اجرایی استان برای ایجاد آشیانه برای استقرار بالگرد در این منطقه اقدام خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز کار و فعالیت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر را فارغ از نژاد، رنگ، جنسیت و حتی منطقه جغرافیایی یک کار الهی، انسانی و تجلی عینی اجرای عدالت اجتماعی دانست.

فتاح محمدی با توجه به حادثه خیز بودن در کنار کوهستانی و سخت گذر استان کهگیلویه وبویراحمد در هنگام بروز حوادث و سوانح خواستار اهتمام ویژه جمعیت هلال احمر کشور به این استان بویژه در زمینه تجهیزات لجستیکی و هوایی شد.

مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز بر ضرورت ایجاد همدلی و تعامل بیش از پیش فارغ از نگاه های سیاسی، حزبی و منافع فردی برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب به مردم و حادثه دیدگان در اقصی نقاط استان تاکید کرد.

سید امان الله جهان بین، رویکرد اصلی مدیریتی خود را کار و تلاش شبانه روزی و خدمات رسانی بی وقفه برای کسب رضایت الهی و مردم دانست.

سید امان الله جهان بین در این آیین به عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد منصوب و از خدمات بیش از 3 سال مسعود مثنوی مدیرعامل پیشین تجلیل شد.


انتهای پیام/ش




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.