مشهد؛

افتتاح پلیس راه کنار گذر شمالی مشهد

ساختمان پلیس راه کنار گذر شمالی مشهد امروز با حضور فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در در آیین افتتاح پلیس راه کنارگذر شمالی مشهد مقدس گفت: هشت هزار و 414 کیلومتر راه جدید طی سه سال اخیر به طول شبکه جاده ای کشور احداث شده است.

محمد مقدوری افزود: از این رقم، 217 کیلومتر آزادراه، بیش از دو هزار و 800 کیلومتر بزرگراه و هزار و 789 کیلومتر راه اصلی است.

وی گفت: طی سه سال گذشته در استان خراسان رضوی با وجود همه مشکلات، در بخش حمل و نقل در زمینه زیرساخت ها دو قطعه ازادراه حرم تا حرم کلنگ خورده است، محور دوغایی به درگز دوباره فعال شده است، باند دوم سه راهی شادمهر به کاشمر و باند دوم تربت حیدریه به خواف از پروژه هایی است که طی سه سال اخیر آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم دو پروژه بزرگ و مهم فرسایشی باند دوم مشهد-سرخس و مشهد-فریمان-تربت جام- تایباد را بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی امسال و سال آینده به اتمام برسانیم.

وی با تقدیر از اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی و گروه مهندسی این اداره کل، گفت: فکر نمی کردم تکمیل پروژه احداث پلیس راه کنارگذر شمالی مشهد به هفته دولت امسال برسد، اما مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان وعده کرد و این وعده در موعد مقرر به انجام رسید که نشان از مدیریت صحیح، انسجام فکری و تیم قوی فنی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: احداث پلیس راه کنارگذر شمالی مشهد مقدس یکی از نمونه های هماهنگی خوب بین بخشی دستگاه های اجرایی است.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: با وجود مشکلات زیادی که برای ادامه کار احداث این پلیس راه وجود داشت، خوشبختانه هماهنگی بالا باعث شد این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد قربانیان حوادث رانندگی در جاده های استان، حدود 100 نفر کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان این که مسیر سبزوار-نیشابور- مشهد که یکی از پر تردد ترین محورهای خراسان رضوی است، افزود: باید توجه خاصی به احداث استراحتگاه های لازم برای زائران رضوی در این محور بوجود آید و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی و نیز از توان دستگاه های مسئول در این حوزه استفاده شود.

وی گفت: عمده ترین عامل تصادفات در این محور واژگونی است که در صورت افزایش استراحت گاه ها در این مسیر، این حوادث کاهش می یابد.

سردار امیری مقدم همچنین با اشاره به نامناسب بودن وضع آسفالت جاده مشهد-سرخس، گفت:حداقل با یک روکش آسفالت می توان از بخشی از تصادفات آن محور کاست.

وی با تاکید بر این که حضور فیزیکی پلیس در جاده ها ضرورت دارد، افزود: هر راننده ای در پلاک خودروی خود دستکاری کند، ضمن برخورد با تخلف وی، خوردو متوقف و به پارکینگ منتقل می شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین از دستگاه هایی که مجری پروژه هایی هستند که منجر به افزایش نظارت بر ترافیک می شود، تشکر کرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عابدین
۲۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام شبتون بخیر
آدرس این پلیس راه رو کسی میدونی دقیقا کجاست؟