اهواز؛

اقتصاد مقاومتی؛ از شعار تا عمل

رئيس اداره نگهداری و تعميرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از عملياتی کردن اقتصادمقاومتی با 78 هزار مورد فعاليت‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شهبازي اظهار داشت: 78 هزار و 541 فقره درخواست کار تعميراتي اعم از پيشگيرانه، اصلاحيه، تعمير کلي و غير مترقبه در اداره نگهداري و تعميرات شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران انجام شده است.

وي با بيان اينکه انجام کارهاي تعميراتي و اصلاحيه‌ها نقش موثري در اقتصاد مقاومتي، توليد و حفظ محيط زيست پيرامون تأسيسات نفتي داشته است گفت: در همين راستا 668 مورد اصلاحيه در واحدهاي مختلف انجام شده و تعداد 250 مورد درخواست نيز توسط نظام مشارکت و مهندسي سيستم‌ها و بهره‌وري به اين اداره
ارجاع شده است.

شهبازي، تعويض و بهينه‌سازي کنترل توربين‌هاي رولز رويس ايستگاه‌هاي تقويت گاز (رديف c-104 فشار ضعيف گچساران 1، رديف c-101A و C-101B فشار قوي گچساران، رديف‌هاي C-702A و C-702C واحد فشار ضعيف گچساران 3 و رديف‌هاي C-403 وc- 405 فشار ضعيف گچساران 4 را از ديگر عمليات‌هاي موفقت‌آميز اين اداره عنوان کرد.

رئيس اداره نگهداري و تعميرات شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران افزود: انجام تعميرات اساسي کارخانه‌هاي گاز و گاز مايع 900، فشار قوي سياهمکان، تقويت گاز بينک و گاز و گاز مايع 1300 سياهمکان در بخش‌هاي مختلف نظير برق، ابزار دقيق، بخشي از مکانيک رله‌هاي حفاظتي و تعميرات کلي مکانيک در اين شرکت موجب جلوگيري از خروجي ارز و حمايت از صنايع شرکت‌هاي ايراني شده است.

وي با بيان اينکه اين اداره موفق به تعمير انواع روتور و درپوش الکترو موتور شامل بازسازي نشيمن‌گاه و بيرينگ به تعداد 270 مورد شده است از ساخت 220 عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفيس) در سايزهاي مختلف خبر داد.

شهبازي در ادامه به ساخت بيش از 400 مورد قطعات مورد نياز توربين‌هاي ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رويس شامل نشت بندهاي تفلوني، بوش و چرخ دنده‌ها اشاره کرد و گفت: نيروهاي صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بيش از 145 مورد فلنج از 4 اينچ تا 24 اينچ مورد مصرفي در خطوط جرياني نفت و گاز شدند.

این مقام مسئول  انجام اصلاحيه‌هاي مختلف نظير تلمبه‌هاي جديد بر روي بسته مواد شيميايي ضد رسوب واحد نمک‌زدايي، اصلاحيه تعويض لوله، تعمير 122 دستگاه شيرآلات متنوع فرايندي در سايزها و نمونه‌هاي مختلف را از ديگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران عنوان و بيان کرد: فرايند اين عمليات‌ها در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به نام سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل نامگذاري شده است نقش بي‌بديلي نيز در توليد نفت داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.