گاردین: ترکیه سرکوب مطبوعات را افزایش داده است

به نوشته گاردین، پس از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه، 48 روزنامه‌نگار در این کشور دستگیر شده‌اند.

گاردین: ترکیه سرکوب مطبوعات را افزایش داده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: پس از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه، دولت این کشور سرکوب رسانه‌ها را افزایش داده است.

طی 3 ماه وضع اضطراری اعلام شده در ترکیه، دولت آنکارا اجازه دارد حکم حکومتی صادر کند. به این ترتیب، 102 رسانه شامل 45 روزنامه، 16 شبکه تلویزیونی، 3 خبرگزاری، 23 شبکه رادیویی، 15 مجله و 29 مرکز چاپ و نشر تعطیل شده اند.

حکم بازداشت بیش از 100 روزنامه‌نگار صادر شده است. بر اساس گزارش‌ها، 48 روزنامه‌نگار از زمانی که تحقیق درباره کودتای اخیر آغاز شد دستگیر شده اند.

در مجموع، 2308 روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ها به اتهام ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن – رقیب در تبعید اردوغان و فردی که متهم به طرح‌ریزی کودتای اخیر در ترکیه شده است – شغل خود را از دست داده اند. برخی از روزنامه‌نگاران نیز اعلام کرده اند گذرنامه‌هایشان باطل شده است و نمی‌توانند از ترکیه خارج شوند.

دولت ترکیه تاکید کرده است این اقدامات برای برقراری امنیت در این کشور ضروری است. همچنین اعلام شده است روز‌نامه‌نگاران دستگیر شده به اتهامات مختلفی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

بسیاری از روزنامه‌نگاران دستگیر شده در ترکیه به نوعی با جنبش گولن در ارتباط بوده اند. این در حالی است که بسیاری از فعالان حقوق بشر اظهار می‌کنند آزادی مطبوعات باید بدون قید و شرط باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار