هافینگتن پست: ترامپ‌گرایی از خود ترامپ خطرناک‌تر است

"دونالد ترامپ" با ایجاد ایدئولوژی ترامپیزم بذر نفرت از حزب جمهوری‌خواه را در میان افکار عمومی پرورش داده است.

هافینگتون پست: ترامپ‌گرایی از خود ترامپ خطرناک‌تر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هافینگتن پست در مطلبی نوشت: شکنندگی دموکراسی آمریکایی و آسیب‌شناسی اقتصادی که "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، نشان داد تا حدودی بر مردم یک جامعه تأثیر می‌گذارد و در صورتی که هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور آتی آمریکا شود با پس‌لرزه‌های ایدئولوژی غالب ترامپ مواجه خواهد شد.

انتخاب هیلاری کلینتون برای سمت ریاست جمهوری آمریکا موجب رها شدن موج نفرت ترامپ می‌شود. نامزد جمهوری‌خواه آمریکا ساکت نمی‌ماند. او نه‌تنها انتخابات آمریکا را به فساد متهم می‌کند بلکه موضوع دزدی و تقلب در انتخابات و استیضاح نهادهای مربوطه را خواستار می‌شود.

در بخشی از این مطلب آمده است: پس از ماه نوامبر، ترامپ به ایجاد حزب سوم روی آورد و آن امپراتوری رسانه بود. حرکتی که ترامپ به‌خوبی از عهده آن برآمد.

از سوی دیگر، ترامپ موفق شد سطح نارضایتی عمومی از وضع اقتصادی و فرهنگی را برجسته کند. او اقتصاد تنبل و بحران بیکاری در آمریکا را نشانه رفت و خطر حملات تروریستی را گوش زد کرد. این در حالی بود که ترامپ همواره از سوی سفیدپوستان غیر نخبه آمریکا مورد انتقاد قرار داشت. عمده مخالفان سفیدپوست ترامپ در منطقه آپالاشیا (ز جنوب ایالت نیویورک تا شمال ایالت میسیسیپی، جورجیا و آلاباما) ساکن هستند که این به معنای آرای ضعیف برای ترامپ در این منطقه است.

علی‌رغم تمامی مخالفت‌ها، این رویه درنهایت به شکل‌گیری ایدئولوژی ترامپیزم (ترامپ گرایی) منجر می‌شود.

بدون شک حزب جمهوری‌خواه پس از ترامپ با استراتژی انسداد به حیات خود ادامه می‌دهد چراکه ترامپ با ایدئولوژی ترامپیزم بذر نفرت از حزب جمهوری‌خواه را در میان افکار عمومی پرورش داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار