اعلام حمایت جمعی اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه از هیلاری کلینتون

نیویورک‌تایمز نوشت: دست‌کم 110 نفر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به ترامپ رأی نخواهند داد.

اعلام حمایت جمعی از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلینتونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دست‌کم 110 نفر از اعضای ارشد حزب‌ جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور، به «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان، رأی‌ نخواهند داد. این فهرست 110 نفره شامل اعضای کنونی و سابق کنگره، فرماندهان ایالت‌های مختلف آمریکا و مقامات بلندپایه در دولت‌های جمهوری‌خواه ادوار گذاشته است. 

برخی از سران جمهوری‌خواه نیز صریحاً اعلام کرده‌اند در انتخابات به «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رأی خواهند داد. 

در این گزارش، اظهارات جنجالی و نژادپرستانه غول املاک و مستغلات درخصوص مهاجران مکزیکی و مسلمانان و همچنین رفتارهای نامتعارف وی در مناظره‌های تلویزیونی آمریکا دلیل رویگردانی برخی از اعضای ارشد از ترامپ عنوان شده است.  

ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتیش، مهاجران مکزیکی را قاچاقچیان مواد مخدر، جنایتکار و متجاوزان به عنف خواند. وی درخصوص «جان مک‌کین،» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، نیز اظهار داشت: او قهرمان جنگ نیست. او به اسارت گرفته شد. من کسانی را دوست دارم که اسیر نشده باشند. 

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان همچنین در سخنانی دیگر اظهار داشته بود: باور کنید من بیشتر از فرماندهان نظامی درخصوص گروه تروریستی داعش اطلاعات دارم. 

ترامپ همچنین یکی از گزارشگران معلول نیویورک‌تایمز را به سخره گرفت و ادایش را درآورد. 

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان همچنین در سخنرانی‌هایش خواستار ممانعت از ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد. 

برخی از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه اظهارات ترامپ را باعث اشاعه نفرت و ترویج خشونت در میان آمریکاییان می‌دانند. 



انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار