اهواز؛

110 شکارچی و صیاد متخلف در دام قانون

از ابتدای امسال تاکنون 110 شکارچی و صیاد متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند در دزفول دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تعداد گشت های انجام شده طی امسال را 845 نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده دزفول عنوان کرد و افزود: در این مدت همچنین 16 گونه جانوری در طبیعت دزفول رهاسازی شد.

وی همچنین از مهار و کنترل 12 فقره آتش سوزی در شهرستان دزفول طی امسال خبر داد و گفت: اکثر این آتش سوزی ها به دلیل سهل انگاری گردشگران در مراتع دزفول ایجاد شد که با کمک نیروهای منابع طبیعی،اهالی بومی و محیط زیست مهار شدند.

قلی نژاد همچنین به فروش 80 دفترچه شکار و 389 برگ پروانه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح محیط یار 7 هزار نفر از دانش آموزان آموزش های زیست محیطی را فرا گرفتند .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: شهرستان دزفول واقع در شمال استان خوزستان با جمعیتی افزون بر 485 هزار نفر جمعیت از 2 اقلیم کوهستانی و جلگه ای برخوردار می باشد که بخش کوهستانی آن زیستگاه زاگرس و پوشش گیاهی آن بلوط و در بخش جلگه ای به برکت رودخانه دز کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:جنگل دز آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری ایران بعنوان زیستگاه اصلی گونه نادر جانوری گوزن زرد نیز در طرفین رودخانه دز واقع شده است.

فرهاد قلی نژاد به تنوع اقلیمی شهرستان دزفول نیز اشاره و تصریح کرد: زیستگاه های مهمی چون پارک ملی،منطقه حفاظت شده دز،منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب ومنطقه شکار ممنوع هفت تنان و اثر طبیعی ملی آبشار شوی در شهرستان دزفول زیستگاه گونه های مهمی چون گوزن زرد ایرانی،لاک پشت فراتی،سمندر امپراطور،پلنگ ایرانی،خرس قهوه ای و سنجاب ایرانی و پازن می باشد .

اداره حفاظت محیط زیست دزفول که از سال 76 فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است با 19 مامور کنترل پاسگاه محیط بانی قلعه شاداب و حفاظت حوزه استحفاظی به مساحت 476 هزار و 200 متر مربع را بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.