اهوازغ

نصب تهویه پانل 0152 در نیروگاه مارون بهبهان

تهویه پانل 0152 نیروگاه مارون توسط کارشناسان واحدهای تعمیرات ابزار دقیق و مکانیک این نیروگاه نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا اختریان ،مدیر تعمیرات نیروگاه مارون گفت: با توجه به روند گرم شدن هر ساله هوا و تاثیر مستقیم گرمای بیش از حد روی تجهیزات الکترونیکی، واحدهای تعمیرات مکانیک و ابزار دقیق شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون اقدام به نصب فن و فیلتر تهویه هوا روی پانل 0152 نمود.

علیرضا اختریان افزود: طی این عملیات، دو عدد فن و فیلتر تهویه مطبوع در دریچه های تابلوی مذکور نصب شده تا تهویه هوا در تابلو به نحو بهتری صورت گیرد و ناحیه عملکرد گرمایی تابلو بهبود یابد.

وی با بیان اینکه گرد و خاک عامل اصلی کاهش طول عمر 50 درصدی وسایل الکترونیکی است، خاطرنشان کرد: گرد و خاک به صورت عادی هادی جریان برق نیست، اما هنگامی که مقدار آن زیاد شود باعث نشت جریان در سیستم های الکترونیکی شده و از طرفی وجود رطوبت در هوا نشت جریان را شدیدتر و خاک را تبدیل به یک رسانای خوب می کند که این رطوبت همراه با خاک موجود ضمن ایجاد اتصالات، کارایی سیستم را 25 درصد کاهش می دهد.

مدیر تعمیرات نیروگاه مارون، هدف از نصب فیلتر تهویه هوا و فن روی پانل ها را افزایش طول عمر تجهیزات، جلوگیری از کاهش بیش از حد رطوبت و ایجاد جرقه به دلیل الکتریسیته ساکن، تمیز کردن هوای ورودی با فیلتر و راندمان بالا برای حذف تمامی ذرات معلق موجود در هوا عنوان کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.