مشهد؛

طرح های نیمه تمام عمرانی نیازمند 40 هزار میلیارد ریال اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : از سال 92 تاکنون تعداد طرح های نیمه تمام عمرانی این استان از یک هزار و 800 طرح به 980طرح کاهش یافته که برای اتمام آنها به 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری در مراسم بهره برداری از یک طرح آبرسانی در سبزوار بایادآوری اجرای 413 طرح عمرانی تا پایان امسال،افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش بینی یک هزار و 570 میلیارد ریال اعتبار، طرح های نیمه تمام استان در سال جاری به 500 طرح کاهش می یابد.

وی گفت: 214 طرح ویژه اقصاد مقاومتی و طرح راهبردی اقصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان ها پیش بینی شده است که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از بهره مندی 91 درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت راه مناسب خبر داد و گفت: 79 درصد از جمعیت روستایی این استان نیز از آب شرب بهداشتی مناسب بهره مند شده اند.

مقدوری با بیان اینکه صد درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت برق بهره مند هستند، افزود: 61 درصد این جمعیت هم از نعمت گاز بهره مند شده اند.

وی خاطر نشان کرد: صد درصد طرح های هادی روستاهای استان تصویب شده و این طرح تا کنون در 31 درصد از روستاهای استان اجرا شده است.

فرماندار سبزوار نیز در این مراسم گفت: هم اکنون از 136 روستای شهرستان 106 روستا از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند هستند.

احمد برادران در خصوص بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای باغجر از توابع بخش مرکزی وابسته به شهرستان سبزوار افزود: برای بهره برداری از این طرح 29 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: برای بهره برداری از این طرح هشت کیلومتر خط انتقال اجرا شده که با بهره برداری از آن یک هزار و 400 نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

همچنین در این مراسم، یک باب خانه عالم با 200 متر زیربنا و یک میلیارد 800 میلیون ریال اعتبار بهره برداری شد.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار