انتشار نتیجه تحقیقات مربوط به پرونده ایمیل‌های کلینتون در چند روز آینده

به منظور تبعیت از قانون آزادی اطلاعات، پلیس فدرال آمریکا قصد دارد اطلاعات مربوط به پرونده ایمیل‌های کلینتون را منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، به گفته چند مقام آمریکایی، قرار است پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در چند روز آینده گزارشی را که در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد) در خصوص بررسی سرور ایمیل کلینتون و اثبات بی‌گناهی وی برای وزارت دادگستری این کشور فرستاده بود، به صورت عمومی منتشر کند. این اقدام در جهت تبعیت از قانون آزادی اطلاعات و به دنبال درخواست‌های مکرر رسانه‌ها به خصوص سی‌ان‌ان انجام می‌گیرد.

همچنین قرار است نکاتی درباره بازجویی داوطلبانه کلینتون در یکی از مراکز اف‌بی‌آی منتشر شود. گزارش مذکور حدود 30 صفحه است.

صحبت‌های دستیاران کلینتون در سمت وزیر خارجه وقت آمریکا و تحقیقات کنگره در خصوص این رسوایی نیز هنوز منتشر نشده است.

ماه گذشته میلادی «جیمز کامی،» رئیس اف‌بی‌آی، رفتار نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا در آن زمان را در قبال اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده آمریکا «غیرمحتاطانه» خواند.

وزارت خارجه آمریکا که در حال بررسی 14 هزار و 900 سند دریافتی از سوی اف‌بی‌آی به منظور بررسی اقدام کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای دولتی هنگام حضورش در سمت وزیر خارجه آمریکا است، روز سه‌شنبه اعلام کرد احتمال یافتن مدارک بیشتری در خصوص حمله سال 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی در میان اسناد مذکور وجود دارد.

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ معتقد است این ایمیل‌ها نشان می‌دهد کلینتون بخش‌هایی از اطلاعات دولتی را حذف کرده است. «جیسون میلر،» مشاور ارشد ارتباطات کمپین ترامپ، در همین خصوص گفت: «کلینتون در مقابل دادگاه فدرال قسم خورد همه ایمیل‌های مربوط به کار را تحویل داده است. اگر او ایمیل‌های مرتبط با مسئله مهمی مثل حمله بنغازی را کاری نمی‌داند، این سؤال پیش می‌آید که چه اطلاعاتی در ایمیل‌های دیگر وجود داشت که او کوشید از سرور خود پاک کند.» کمپین کلینتون هنوز نسبت به این اتهامات واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار