مقام سازمان ملل ترامپ را عوام‌گرا دانست

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره خطر سران عوام‌گرا در جهان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "زید رعد حسین،" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته با اشاره به "دونالد ترامپ نامزد،" جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، و همچنین "گیرت ویلدرز،" رئیس جناح راست افراطی هلند، از رهبران سیاسی عوام‌گرا در جهان به شدت انتقاد کرد و توقف این گونه مردم فریبی‌ها را در جهان خواستار شد.

زید رعد حسین که یک دیپلمات اردنی است در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه بنیاد صلح، عدالت و امنیت در شهر لاهه هلند تاکید کرد: من یک مسلمان هستم که حفظ و ارتقای حقوق بشر را برای همه کس در نقاط مختلف جهان وظیفه خود می دانم. اما برخی وقایع مرا به خشم می آورد. من از دروغ گویی ها و کتمان یا ناقص کردن حقایق، از تحریف ها و اشاعه ترس و وحشت بوسیله برخی مسئولان به ویژه گیرت ویلدرز افراط گرای هلندی به شدت عصبانی هستم.

ماه گذشته میلادی حزب راست افراطی "آزادی" (PVV)  هلند به ریاست گرت ویلدرز تندرو تبلیغات انتخاباتی خود را برای انتخابات پارلمانی مارس 2017 آغاز و تاکید کرد در صورت پیروزی در این انتخابات تلاش خواهد کرد همه مساجد را در هلند ببندد و قرآن را نیز در کشور ممنوع کند.

گیرت ویلدرز نماینده راست افراطی هلند که همواره نفرت آشکار خود را نسبت به اسلام و مسلمانان نشان داده است، از مقامات کشورش خواسته است مردان آواره ای را که وارد هلند می شوند در مراکز نگهداری آوارگان حبس کنند تا زنان از تهدیدها و خطرات آنان در امان باشند. ویلدرز عضو پارلمان هلند که در سالهای گذشته بارها خصومت خود را با اسلام و مسلمانان نشان داده و با موضع گیریهای خصمانه خود بر ضد مسلمانان در هلند و حتی اروپا جنجال آفرین شده است، به حزب آزادی تعلق دارد.

طبق نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در هلند، این حزب افراط گرا که در انتخابات پارلمانی آینده هلند در صدر قرار دارد، قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی علائم و نشانه های اسلام را در کشور هلند از میان بردارد. سران این حزب همچنین قول داده اند مرزهای هلند را به روی مهاجران ببندند، ورود مهاجران از کشورهای اسلامی را به هلند ممنوع و مراکز نگهداری متقاضیان پناهندگی را تعطیل و استفاده از روسری را در کارهای دولتی ممنوع کنند و از بازگشت آن دسته از اتباع هلند که برای مشارکت در جنگ به سوریه رفته اند، جلوگیری به عمل آورند.

انتخابات آتی هلند قرار است در سال 2017 برگزار شود؛ اما نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشور حاکی از آن است که حزب آزادی با به دست آوردن 35 کرسی از مجموع 150 کرسی پارلمان از دیگر رقبای خود سبقت خواهد گرفت و در صدر خواهد ایستاد. حزب آزادی در حال حاضر فقط 12 کرسی در پارلمان هلند دارد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه به شدت از طرح ها و پیشنهادهای حزب راست افراطی آزادی در هلند انتقاد و ابراز اطمینان کرد ویلدرز نقاط اشتراک زیادی با دونالد ترامپ نامزد جنجال برانگیز جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، "ویکتور اوربان،" نخست وزیر مجارستان، "مارین لو پن،" رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه،  و نایجل فاراژ،" رئیس پیشین حزب  استقلال پادشاهی متحد Ukip انگلیس دارد.

ترامپ نیز  ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با مهاجران غیرقانونی در آمریکا گفته است در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا مهاجرت از برخی مناطق بسیار بی ثبات و خطرناک جهان به ویژه کشورهای اسلامی را به آمریکا متوقف خواهد کرد. دونالد ترامپ علاوه بر مخالفت با پذیرش آوارگان سوری  و تاکید بر ضرورت منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا، حتی مکزیکی ها را که همسایه آمریکا هستند دزد و قاچاقچی توصیف و تاکید کرده است در صورت ورود به کاخ سفید با هزینه مکزیکی ها در مرزهای آمریکا با این کشور دیوار خواهد کشید.
 
زید رعد حسین همچنین تاکید کرد این عده از سران عوام‌گرا با عقاید و اندیشه هایی که گروه تروریستی داعش ترویج می کند، اشتراکات زیادی دارند.

این مسئول سازمان ملل متحد که در جمع شماری از مسئولان حقوقی هلند سخنرانی می کرد، خاطر نشان ساخت : همه این افراد با درجات و در سطوح مختلف تلاش می کنند گذشته را در یک شکل شگفت انگیز و کاملا ناب دوباره زنده کنند؛ گذشته ای که در آن ملت ها حول محور نژاد و مذهب با یکدیگر متحد شده و خوش و خرم در کنار هم زندگی می کنند. اما این گذشته ای است که احتمالا هیچگاه و هیچ جایی در جهان وجود نداشته است. تلاش برای پیدا کردن یا زنده کردن دوباره چنین گذشته ای یک توهم بیشتر نیست و آنهایی که چنین وعده و وعیدهایی می دهند، شیادانی بیشتر نیستند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین در سخنرانی خود مسئولان عوام‌گرا در جهان را متهم کرد از حقایق نصفه و نیمه و ساده انگاری‌های افراط گرایانه برای اشاعه ترس و اضطراب میان جوامع بهره برداری می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار