سیاستمدار انگلیسی: کار اتحادیه اروپا تمام است

'نایجل فاراژ' از رهبران سیاسی انگلیس با اشاره به خروج لندن از اتحادیه اروپا و پیروزی ترامپ، گفت این روند به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'نایجل فاراژ' از رهبران سیاسی انگلیس، می‌گوید که طغیان علیه نخبگان سیاسی که باعث رای مثبت به خروج لندن از اتحادیه اروپا و پیروزی 'دونالد ترامپ' در آمریکا شد، به فرانسه و کشورهای دیگر غربی نیز کشیده شده است و شاید به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر شود.

'فاراژ' در زمان برگزاری همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، رهبری گروه اصلی جدایی‌خواه به نام 'یوکیپ' را برعهده داشت.

وی روز سه شنبه با اشاره به محبوبیت دیدگاه‌های 'مارین لوپن' رهبر راست افراطی (جبهه ملی) در فرانسه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اگر او در انتخابات آینده فرانسه پیروز شود، پایان اتحادیه اروپا رقم خواهد خورد.

نایجل فاراژ افزود: نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد مارین لوپن پیروز انتخاباتِ فرانسه نیست،همان اندازه دچار کاستی است که نظرسنجی‌های پیش از برگزیت نشان می‌داد مردم انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رای می‌دهند.

فاراژ گفت به دلیل مواضع سابق جبهه ملی فرانسه، از جمله سخنان ضدیهود پدر مارین لوپن، فعلا تردید دارد که بخواهد از خانم لوپن پشتیبانی کند، اما معتقد است آنچه در فرانسه جریان دارد، ادامه جریانی است که برای پایان دادن به اروپای یکپارچه کوشیده است.

این سیاستمدار انگلیسی، با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌هایش با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفت: مشاوران ترامپ می‌گویند برگزیت (رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، یکی از منابع الهام‌بخش وی بوده است.

بنابراین، آنچه ما را پیوند می‌دهد، برگزیت است. من سالهاست که مشاوران ترامپ از جمله 'استیو بَنِن' را می‌شناسم و آنها هم سالهاست که از تلاش‌های من پشتیبانی می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل 2017 (سوم اردیبهشت 96) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار