شهرکرد؛

تمام پروژه‌های دولت باید اجرایی شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تأکید کرد: تمام پروژه‌های مصوب سفر استانی رئیس‌جمهور باید در فرصت مشخص اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد شریعتمداری در نشست بررسی و اریابی میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختياری در شهرکرد گفت: در ۲ سال ۹۳ و ۹۴، ۹۹ درصد تعهدات سفر هیئت دولت به این استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه تعهد سفر هیئت دولت در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، 215 میلیارد تومان بوده، افزود: 210 میلیارد تومان از این مجموع محقق شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ خوزستان اظهار داشت: این پروژه از طرح های مهم ملی و از اولویت‌های ویژه ای است که حتماً باید پیگیری شود.

شریعتمداری با بیان اینکه این پروژه نیازمند 12 هزار میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: 15 درصد از اعتبارات این پروژه از منابع دولتی تأمین می‌شود.

وی، گردشگری را از مهمترین پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مندرج در طرح آمایش سرزمینی توجه ویژه به موضوع گردشگری در این استان است.

شریعتمداری با بیان اینکه تهیه طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری در نخستین فرصت در جلسه هیئت مدیران بررسی می‌شود، تأکید کرد: این طرح باید با هدف تبدیل استان به مقصد گردشگری و نه تنها به عنوان معبری برای گذر مسافران تهیه و تدوین شود.

وی درخصوص واگذاری اداره سد و نیروگاه کارون 4 به استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: این موضوع در نشست های کارشاسی بررسی می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد طرح انتقال آب بِن ـ بروجن هم خواستار تشکیل جلسه ویژه برای بررسی و اعلام زمان دقیق تحقق دستور رئیس‌جمهور در این رابطه شد.

شریعتمداری با اشاره به طرح ونک جهت تأمین آب شرب و کشاورزی لردگان هم گفت: گزارشی از نقاط معطل‌مانده پروژه تهیه و اعلام شود.

وی افزود: تمام پروژه‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور وعده داده شده است باید با تخصیص اعتبارات لازم در وقت مشخص عملیاتی شود و قراردادهای سال 94 که انجام نشده باید در سال 95 اجرایی شود.

گفتنی است: سفر استانی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت یازدهم به چهارمحال و بختیاری در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه سال 1393 برگزار شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حضور در شورای اداری، دیدار با روستاییان و عشایر، نشست با علما و روحانیون، نشست با فعالان سیاسی و اقتصادی، نشست با بانوان و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اجرایی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و هیأت همراه به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.