شهرکرد؛

3 پروژه ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود

3 پروژه بزرگ صنعتی با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان چهارمحال و بختیاری در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی 3 پروژه بزرگ صنعتی و ملی اقتصاد مقاومتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این استان به بهره برداری می رسد.

سید نعیم امامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری اولین استان در اجرای تکالیف خود برای راه اندازی طرح های بزرگ ملی است، افزود: این پروژه ها شامل کارخانه فولاد یک میلیون تنی سفید دشت، کارخانه ورق های پوشش دار تاراز و کارخانه چادر مشکی حجاب می باشد.

وی ادامه داد: فاز اول پروژه مجتمع فولاد سفیددشت شامل واحدهای احیای مستقیم، انباشت و برداشت فولاد با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با بهره برداری از کارخانه ورق های پوشش دار تاراز، این استان با تولید 50 درصد نیاز کشور، قطب تولید ورق های پوشش دار می شود.

امامی همچنین گفت: کارخانه چادر مشکی حجاب نیز با ظرفیت تولید 10 میلیون متر پارچه چادر مشکی، اولین و تنها تولید کننده این محصول در کشور است.

وی یادآور شد: برای راه اندازی این پروژه ها 9 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که در مجموع برای 540 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می کند.

امامی تصریح کرد : در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تا پایان امسال، 60 طرح در حوزه های صنایع معدنی، شیمیایی و غذایی در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.