شهرکرد؛

13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش فولاد چهارمحال و بختیاری

طی سال های اخیر 13 هزار میلیارد ریال در بخش فولادسازی استان چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شد.

13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در فولادسازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در سمینار توانمندی های فولاد استان در شهرکرد، میزان سرمایه گذاری در بخش فولادسازی استان طی سال های اخیر را 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

سید نعیم امامی گفت: هم اکنون چهار هزار و 600 میلیارد ریال از این میزان با دریافت پروانه بهره برداری، مشغول فعالیت است.

وی افزود: طرح یک میلیون تنی فولاد سفید دشت نیز یکی دیگر از طرح های هشت گانه فولاد کشور است که هم اینک حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی بهره برداری می شود.

امامی ادامه داد: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی)، فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و تولید (شمش فولادی) است که در طرح توسعه آن در سفر سال 93 رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی گفت: این طرح برای 140 نفر به صورت مستقیم و برای 800 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.

امامی افزود: چهارمحال و بختیاری به زودی با تولید 60 درصد ورق های پوشش دار و گالوانیزه کشور، قطب تولید ورق های فولادی کشور می شود.

مدیرعامل واحد صبا فولاد زاگرس چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این واحد فولادی با سرمایه گذاری سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال و 50 میلیون یورو، و ظرفیت 300 هزار تن انواع میلگرد و مقاطع فولاد برجسته ساختمان، از سال 92 افتتاح و وارد چرخه تولید شد.

محمدعلی زمانی اضافه کرد: این واحد هم اکنون برای 270 نفر به صورت مستقیم و به همین تعداد به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی افزود: نیاز میلگرد و مقاطع فولادی استان های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری از این واحد تأمین می شود.

سمینار توانمندی های فولاد استان چهارمحال و بختیاری با محوریت صبا فولاد زاگرس، و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، معاون امور عمرانی استاندار، شهرداران، جمعی از مسئولان و حدود یکصد نفر از مدیران، معاونان و کارشناسان فنی دستگاه های اجرایی در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار