مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی؛

82 درصد درآمد های استانی از مالیات تامین می شود

یعقوب مزرعه لی با اشاره به این مطلب بر نقش درآمد های مالیاتی در توسعه استان تاکید کرد و افزود : در 2 سال متوالی درآمد های استانی کل اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان را پوشش می دهد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه ما مدعی هستیم در راستای توسعه و عمران شهری در استان در کنار شهرداری ها و دهیاری ها قرار داریم گفت: کل اعتبارات عمرانی استانی در سال گذشته 250 میلیارد تومان بود در حالی که در همین سال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده 142میلیارد تومان در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها ی استان قرار داده شده است .

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از پرداخت 65 میلیارد تومان در سال 94 و 21 میلیارد تومان در 5 ماه نخست سال به حساب شهرداری های ارومیه خبر داد و افزود : به طور میانگین هر ماه 3 و نیم میلیارد تومان از محل وصولی عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ارومیه پرداخت می شود .

وی بر تعامل و همکاری های مشترک در زمینه شناسایی منابع جدید مالیاتی در استان هم تاکید کرد و افزود : در 2 سال گذشته 13280 منبع جدید مالیاتی در استان شناسایی شده که با اضافه شدن این تعداد به منابع موجود وصولی مطلوبی برای اداره کل امور مالیاتی در پی داشته است .

مدیر دستگاه مالیاتی استان به نقش اجرای طرح جامع مالیاتی در رفع تبعیض مالیاتی و افزایش رضایتمندی مؤدیان اشاره کرد و گفت : با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی ارتباط رو در روی مؤدی و ماموران مالیاتی کم خواهد شد و 90 درصد پرونده های مالیاتی از طریق سیستم طرح جامع مالیاتی و اطلاعات اقتصادی آن و بدون نیاز به مراجعات مکرر به ادارات مالیاتی مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه خواهد شد .

مزرعه لی تعداد کل پرونده های مالیاتی استان را 260 هزار پرونده اعلام کرد و افزود : نیروی انسانی جوابگوی این تعداد پرونده نیست که امید می رود با پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه سال جاری ، قدم مؤثری در افزایش رضایتمندی مؤدیان برداشته شود.

پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر ازتعامل و همکاری دستگاه های اجرایی که این شورا را در رسیدن به اهداف خود یاری رسانده اند بر تداوم این همکاری ها و تعاملات در راستای توسعه و عمران هر چه بیشتر شهر ارومیه و استان تاکید کرد .

محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این مراسم رویکرد دستگاه مالیاتی استان در دریافت مالیات از تمام بخش های اقتصادی را تقویت کننده امر تولید و سرمایه گزاری در استان عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته دریافت مالیات از منابع محدود موجب اجتناب سرمایه گزاران از فعالیت در عرصه سرمایه گزاری در استان می شد که با افزایش تعداد منابع و وصول مالیات از تمام بخش های اقتصادی ضمن برداشته شدن فشار مالیاتی از روی اقشار خاص به تداوم امر تولید و سرمایه گزاری در استان کمک شایانی کرده است .

در پایان شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه به پاس مشارکت و نقش درآمد های مالیاتی در توسعه و پیشرفت استان از مدیر کل امورمالیاتی آذربایجان غربی تقدیر کرد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.