شیراز،

فرهنگ ‌سازی در راستای کاهش تلفات تصادفات

بزرگراه‌ های پرخطر شیراز شامل بزرگراه رحمت، شهید رجایی، چمران، میرزای شیرازی ایمن‌ سازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز گفت: افزایش دو برابری نصب تابلو ها و علایم هشدار دهنده ترافیکی و دوربین‌ های نظارت تصویری و ثبت تخلف در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارای قرار دارد.
پاک فطرت افزود: فرهنگ ‌سازی اولویت تلاش در راستای کاهش تلفات تصادفات به ‌ویژه در عابران پیاده است که تبدیل پل های عابر پیاده پلکانی به رمپی در جهت افزایش اقبال عمومی برای استفاده از پل ‌های عابر پیاده نتیجه آن است.
وی ادامه داد: به دلیل نبود امکان ساخت پل ‌های عابر پیاده در همه نقاط، ایمن‌ سازی معابر با خطوط طولی و عرضی ترافیکی و ایجاد بستری برای حرکت خودرو ها با سرعت مطمئن در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز به محرومیت محله فرهنگ ‌شهر در برخورداری از پارک ‌های محله ‌ا ی اشاره و تصریح کرد: فاز اول بوستان ‌های بزرگ منطقه‌ ای 50 و 580 هکتاری در بزرگراه آیت الله حسینی الهاشمی تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی افزود: با این وجود، باغ خانواده 30 هزار متری در بزرگراه شهید رجایی ایجاد می‌شود تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز عمومی برای شهروندان بویژه در این محلات باشیم.
شهردار شیراز از پایان عملیات اجرایی سطح سوم در مسیر شرق به غرب و بالعکس در تقاطع سه سطحی معلم تا مهرماه خبر داد و گفت: بوستان معلم همزمان با افتتاح کامل این تقاطع به طور کامل بهسازی می‌شود و تا پایان امسال شاهد یک فضای شهری مناسب در میدان معروف معلم شیراز هستیم.
شهردار شیراز تصریح کرد: پل میدان احسان، تقاطع معلم و تقاطع چندسطحی میدان شهید رودکی بهبود فضای شهری و عبور و مرور، ایمن سازی و مسیر های بدون دور برگردان های همسطحِ نا ایمن را در آینده‌ ای نزدیک به دنبال دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار