زنجان؛

شیخ اشراق و ملاصدرا پیوند فرهنگی زنجان و شیراز

تفاهم نامه ی فرهنگی بین معاونت های فرهنگی شهرداری های زنجان و شیراز در راستای احیا و توسعه فرهنگی ایرانی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در محل برگزاری جشنواره ی اش گفت:کمتر جشنواره ای در ایران است که بتواند 11 سال به طور مستمربا استقبال مردم برگزار شود.

غریب زاده عنوان کرد:همدلی بین مردم و مسئولان زنجانی عامل اصلی موفقیت این جشنواره است و این رخداد ملی میتواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در زنجان است.

وی ادامه داد:برنامه های ویژه ای مانند شب شیرازی ها و داشتن آثار فرهنگی چون شیخ اشراق سهروردی در استان زنجان و ملا صدرای شیرازی در واقع پیوند فرهنگی بین دو شهر را افزایش می‌دهد.

مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به آثار فرهنگی تاریخی استان فارس نظیر آثار و جاذبه های گردشگری در بخش های مختلف مذهبی و گردشگری طبیعی، تاریخی ، امامزاده‌ها و مکان‌های گردشگری خاطر نشان کرد: نمایشگاهی از آثار تاریخی و مذهبی استان فارس در کارخانه کبریت زنجان برپا شده است.

غریب زاده افزود: باتوجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی مشابه و نزدیک بین دو استان فارس و زنجان تفاهم نامه‌ای بین دو معاونت فرهنگی شهردای زنجان و شیراز منعقد می‌شود که این تفاهم نامه آغازی برای تعاملات و ارائه تجربیات بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری و مذهبی خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.