سه اثر تاریخی زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پر بازدید کشور قرار گرفت

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: طبق آمارهای رسمی تاکنون گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پربازدید تعطیلات نوروزی در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور قرار گرفت.

سید سعید صفوی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: استان زنجان طی تعطیلات نوروزی بر مبنای بلیت های فروخته شده برای بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی از قبیل گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی، موزه صنایع دستی، معبد داش کسن و خانقاه چلبی اوغلی رتبه ۱۲ کشور را کسب کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: استان زنجان تاکنون در میزان بازدید از جاذبه های طبیعی دیگر نیز آبشارها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و تفرجگاه ها وضعیت خوبی داشته است و میزان بازدید صورت گرفته از این آثار در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر برآورده می شود.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته استان زنجان میزبان گردشگران و مسافرانی از ۶۲ کشور دنیا بود، اظهار داشت: بیشتر این گردشگران از کشورهای چین، عراق، ترکیه و روسیه بوده اند.

این مسوول با بیان اینکه این استان جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کم نظیر و حتی خاصی را در خود جای داده است، گفت: آثار شاخص استان، محلی برای بازدید و حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

صفوی با اشاره به تقارن ۲ عید نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به این موضوع به گونه ای برنامه ریزی کردیم که شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وی اضافه کرد: فعالیت ستاد خدمات سفر استان از ۲۴ اسفند آغاز شد که تا هفدهم فروردین سال جاری ادامه می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.