نظری: امیدوارم مسابقات آینده را با رنکینگ جهانی برگزار کنیم

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان گفت: برای میزبانی مسابقات آتی بدنبال شرایطی هستیم تا مجوز برگزاری رقابت ها با رنکینگ جهانی را از فدراسیون جهانی دریافت کنیم.

نظری: امیدوارم  مسابقات آینده را با رنکینگ جهانی برگزار کنیم/ می توانستیم از تیم های خارجی  بیشتری دعوت کنیممحمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقات بین الملی فجر کاپ قزوین  اظهار کرد: یازدهمین دوره رقابت های فجر کاپ نوجوانان و جوانان تتنیس روی میز کشور به میزبانی قزوین برگزار شد. مبتکر این بازی ها محمدی رئیس هیات تنیس روی میز قزوین بود و خوشبختانه وی موفق شد همانند دوره های گذشته مسابقات خوبی را با کمک خیرین و حامیان مالی برگزار کند. البته تنها تفاوت این دوره با دوره های پیشین این بود که همواره این بازی ها در 6 ماه دوم هر سال برگزار می شد اما در این دوره به مناسبت هفته قزوین برنامه تغییر کرد و قرار شد تا بازی ها در این وقت از سال برگزار شود.

نظری افزود: دعوت نامه ایی را برای تیم ها و کشور های مختلف ارسال کردیم و همچنین برنامه هایمان را در سایت جهانی قرار دادیم . قزوین در این دوره توانایی پذیرایی از 200 تیم خارجی و داخلی را داشت اما متاسفانه به دلیل زمان کمی که داشتیم، این امکان وجود نداشت تا تعداد بیشتری تیم در این بازی ها حاضر شوند.

دبیر فدراسیون در مورد تیم های خارجی شرکت کننده در این بازی ها عنوان کرد: کشور های بلاروس ، ترکمنستان ، هند ، آذرباییجان، پرتقال ، نیجریه و لبنان برای حضور در این رقابت ها و در بخش بانوان و آقایان اعلام آمادگی کرده بودند که متاسفانه کشور های لبنان ، نیجریه و پرتقال از حضور در این بازی ها انصراف دادند و به همین دلیل این بازی ها با حضور 4 تیم خارجی پیگیری شد.

وی در خصوص سطح بازیکنان خارجی گفت: خوشبختانه در بخش نوجوانان و جوانان دختر 4 بازیکن خوب حضور داشتند که دارای رده بالاتری نسبت به بازیکنان ما بودند و همین موضوع باعث شد تا ما در این رده شاهد حضور بازیکنان خوبی باشیم.
اما در بخش نوجوان و جوانان پسر ماجرا کمی متفاوت بود و بازیکنی نبود که رده بالاتری از بازیکنان ما داشته باشد و به همین دلیل بیشتر مسابقات در این بخش جنبه داخلی داشت. البته نمایندگان هند و بلاروس بازیکنان خوبی بودند که پس از احمدیان از جمله بازیکنان خوب این جام محسوب می شدند. به هر صورت وجود بازیکنان خارجی همواره بهترین راه برای محک خوردن بازیکنان ماست و به طور قطع اگر شرایط بهتری وجود داشت می توانستیم از تیم ها و بازیکنان بهتری دعوت کنیم تا بازیکنان ما در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی خوبی برسند.

نظری در ادامه تاکید کرد : در مجموع بالای پنجاه درصد این مسابقات را مثبت ارزیابی می کنم و معتقدم شرایطی را که خیرین و حامیان ایجاد کرده بودند بسیار مثبت بوده است . حالا ما هم مدارک و نتایج این بازی ها را به فدراسیون جهانی ارسال کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم در آینده برای این مسابقات رنکینگ جهانی بگیریم و شرایطی را ایجاد کنیم تا بازیکنانی که در داخل توانایی حضور در مسابقات خارجی را ندارند در همین داخل کشور محک بخورند و استعداد های خود را به نمایش بگذارند.
البته باید بگویم که برگزاری مسابقات بین المللی در کشورمان برای ما محدودیت هایی دارد و ما مجبوریم تا همواره شرایط خاصی را برای حضور خارجی ها ایجاد کنیم . از جمله این ها ممی توان به برگزطاری مسابقات خانم ها و آقایان در دو سالن جدا از هم اشاره کرد.

وی افزود: جا دارد همین جا تشکری داشته باشم از شهرداری قزوین و منطقه آزاد کیش که شرایط خوبی را برای ما مهیا کردند. قزوین میزبانی خوبی انجام داد و ما امیدواریم که در دور بعدی این مسابقات بتوانیم از تعداد بیبشتری تیم خارجی دعوت کنیم به هر حال نباید فراموش کرد که شرایط میزبانی و فراهم کردن هتل و رستوران بسیار سخت است اما قزوین در این زمینه موفق بود و مسابقه خوبی را برگزار کرد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در پایان و در خصوص برنامه های فدراسیون برای نوجوانان و جوانان عنوان کرد : فدراسیون در 7 ماهی که بر روی کار آمده است کار های مثبتی را برای این رده انجام داده است که از جمله آن ها می توان به اعزام ورزشکاران نوجوان و جوان به قطر و چین اشاره کرد . همچنین مسابقات بین المللی قزوین هم محک خوبی برای ورزشکاران ما بود و امیدوارم این تدارکات کمک لازم را به ورزشکاران ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کرده باشد . فراموش نکنیم که در پایان ماه جاری کار سختی را پیش رو داریم و باید رتبه دوازدهمی خود را  در اسیا  ارتقا دهیم و در جمع 8 تیم برتر مسابقات قرار بگیرم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار