آبادان؛

گنجاندن سیره زندگی امام جواد(ع) در دروس مدارس و دانشگاه‌ها

باید سیره زندگی اهل بیت به ویژه جواد الائمه(ع) در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی امام جمعه شهر چمران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: فضایل آن بزرگوار یک بُعدش علم و مناظرات است، 80 مرجع بزرگ جهان اسلام عصر آن امام بزرگوار در یک جلسه که قصدی غیر از کوچک کردن عظمت علمی و تسلیم ایشان نداشتند تبدیل به شاگردانی کوچک در مقابل معلمی بزرگ شدند.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی  افزود: باید سیره زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حیات امام جواد در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های کشور قرار بگیرد، مطالعه سیره و احادیث آن امام را ضروری است و اگر دنبال عزت و کرامت خود هستیم باید در مقابل احادیث جواد الائمه زانو بزنیم تا در مقابل انواع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قامتی بلند داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه علیهما السلام، گفت: ازدواج را امری حکومتی می‌دانیم، با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تحریک غریزه و عدم وجود راه‌های تامین نیاز و سخت شدن شرایط ازدواج ترویج سنت حسنه ازدواج آسان بر دولت و همچنین متدینان و مؤمنان واجب کفایی و لازم است گام‌های بزرگ و مؤثری در این رابطه برداشته شود.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: عدم تسریع در ازدواج آسان شرعی نتیجه‌ای جز اشاعه ازدواج‌های سفید غیر شرعی ندارد که در آن بدون انجام هیچ مقدمات شرعی تا مدتی زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها به سالروز واقعه 17 شهریور اشاره کرد و گفت: این واقعه نشانه غیرت ملی در مقابل دخالت استکبار بود.

وی افزود: هنوز ترکش‌های سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی در بدن عزیزان ما است و در حالی که ملت در مقابل زورگویان ایستاده برخی صحبت از برجام‌های بعدی و گفتگو با استکبار می‌کنند، این مسأله به تعبیر رهبر معظم انقلاب غیر از هدیه برای استکبار و افزایش تهدیدها نتیجه دیگری ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.