اردبیل؛

کشت و صنعت مغان و آبدرمانی ایرانیان سرعین آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند

استاندار اردبیل گفت: شرکت کشت و صنعت مغان و آب درمانی ایرانیان آماده واگذاری به بخش خصوصی بویژه بخش تعاونی است اما هنوز بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این دو شرکت اعلام آمادگی نکرده و دلیل آن هم بالا بودن قیمت فروش است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه ستاد عالی توسعه تعاون استان با اشاره به واگذاری اراضی پایاب شبکه خداآفرین به بخش خصوصی افزود:50 هزار هکتار اراضی پایاب این سد تکمیل و آماده شده و در صورت اعلام آمادگی به تعاونی ها واگذار می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی در انضباط مالی و آموزش ضعیف هستند و باید مانند دیگر شرکت های موفق دارای استاندارد مالی بوده باشند اضافه کرد: در استان زمینه برای فعالیت تعاونی ها مهیا است وخیلی از طرح ها در این استان از طریق تعاونی ها قابل واگذاری است اما باید برای واگذاری زمینه آن را فراهم کرد.

استاندار اردبیل ضعف اساسی تعاونی ها را آموزش دانست وافزود: یکی از نقاط ضعف تعاونی های استان آموزش است و باید در این مورد آسیب شناسی شده و تعاونی ها را به افراد توانمند وکاربلد وآشنا به قوانین تجارت و تعاون سپرد .

خدابخش با بیان اینکه آموزش اولویت اول تعاونی ها است، تشریح کرد: مدیران عامل وهیات مدیره های شرکت های تعاونی باید دوره های آموزش را طی بکنند و استاندارد های مالی را جدی بگیرند.

وی ضعف دیگرشرکت های تعاونی را مدیریت عنوان کرد وافزود: برای تعاونی ها می توان مدیریت ها را اصلاح کرد و با اصلاح این مدیریت ها قطعا شاهد رونق وتوسعه تعاون ها در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.