اهواز؛

پلمب واحد عرضه فرآورده خام دامی در دزفول

بیش از 7واحد عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجاز در دزفول پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: با هدف توسعه خدمات بهداشتی و گسترش سلامت عمومی فرآورده خام دامی غیرمجاز در دزفول جمع آوری شد.

محسن ورجاوند اظهار داشت: تولید محصولات دامی سالم، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال اداره دامپزشکی دزفول تعیین و برنامه‌های مختلفی در این حوزه اجرا شده است.

وی افزود: به همین  جهت و با هدف توسعه خدمات بهداشتی و گسترش سلامت عمومی، فرآورده خام دامی غیرمجاز در دزفول جمع آوری شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول عنوان کرد: با اجرای این طرح بیش از 40 تن انواع فرآورده خام دامی غیرمجاز در پنج ماهه نخست امسال در این شهرستان  جمع آوری و پس از آن با رعایت نکات بهداشتی معدوم شده است.

وی گفت: بیش از این نیز هفت واحد عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی و رستوران به دلیل تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجاز  در این شهرستان پس از گذراندن مراحل قانونی پلمب شده بود.

ورجاوند بیان کرد: در طول  مدت یکسال گذشته، 260 هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان واکسینه شدند که این مقوله زمینه پیشگیری از بیماری‌های مختلفی را در شهرستان در حوزه دام فراهم کرده است.

وی افزود: در طول این مدت، بیش از 200 هزار رأس واکسن طاعون نشخوارکنندگان دریافت کردند تا از ابتلا به بیماری‌های این حوزه ایمن شوند و سلامت دام و تولیدات دامی دزفول گسترش یابد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول اظهار کرد: به 50 هزار رأس دام نیز واکسن تب مالت تزریق و دام‌های دزفول نیز در برابر این بیماری واکسینه شدند.

ورجاوند خاطرنشان کرد: دام و محصولات دامی، نقشی مهم در تأمین نیازهای شهروندان دارند به همین جهت همه برای رفع نیازهای این حوزه با جدیت وارد عمل شوند تا شاهد توسعه بهداشت و سلامت عمومی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار