اهواز؛

کم بودجه بر خلاف شاخص‌های توسعه کشور

بودجه خوزستان بر خلاف شاخص‌هاي توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس کميسيون انرژي مجلس گفت: بودجه امسال خوزستان بر خلاف شاخص‌هايي بوده که براي توسعه کشور در نظر گرفته شده و پاسخگوي نيازهاي اين استان نيست.

فريدون حسنوند بیان کرد: توجه به تأمين نيازهاي مالي و عمراني خوزستان يک موضوع مهم بوده و حق اين استان به خوبي در بودجه  سال 95 کشور ديده نشده است.

وي افزود: خوزستان يک استان غني و با ظرفيت فراوان و منحصر به فرد است و ساليانه اعتبارات گسترده‌اي از اين استان تحت عنوان عوارض به خزانه کشور وارد مي‌شود.

رئيس کميسيون انرژي مجلس عنوان کرد: طبق قانون، بايد بخشي از اين اعتبارات به استان برگشته و در بخش‌هاي مختلف هزينه و اختصاص يابد که متاسفانه اين ميزان اعتبار در بودجه امسال ناديده گرفته و به مبلغي ناچيز کاهش يافته است.

وي گفت: بودجه امسال خوزستان بر خلاف شاخص‌هايي بوده که براي توسعه کشور پيش‌بيني و در نظر گرفته شده و پاسخگوي نيازهاي خوزستان نيست.

حسنوند افزود: به همين جهت ما بايد سعي کنيم از طريق تخصيص‌ها، کمبودهاي مالي و اعتباري امسال خوزستان را رفع و زمينه توسعه و عمران هر چه بهتر اين استان را فراهم کنيم.

نماينده مردم انديمشک در مجلس بيان کرد: استان خوزستان با وجود برخورداري از يک ظرفيت خدادادي و ثروت‌هاي منحصر به فرد، متاسفانه در برخي موارد با محروميت گسترده رو‌به‌رو بوده که رفع اين محروميت، نيازمند توجه ويژه و پيگيري مسئولان محلي و برنامه‌ريزي مناسب است.

نماينده مردم انديمشک در مجلس خاطرنشان کرد: ما بايد سعي کنيم براي اعتبارات سال 1396 بودجه‌اي متناسب با نياز خوزستان، جذب و کاهش بودجه امسال را جبران و زمينه رفع محروميت و توسعه استان را بيش از گذشته فراهم کنيم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.