رویترز خبر داد:

"اسپیس اکس" پرتاب موشک‌های خود را به سکوی دیگری منتقل می‌کند

پس از انفجار اخیر یک موشک متعلق به شرکت اسپیس اکس، پرتاب‌های این شرکت از سکوی دیگری انجام خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز جمعه شرکت اسپیس اکس اعلام کرد پس از خسارت‌های وارد شده به سکوی پرتاب این شرکت در ایالت فلوریدا به دلیل انفجار یکی از موشک‌های این شرکت هنگام پرتاب، سکوی پرتاب این شرکت را به محلی دیگر منتقل خواهد کرد.

روز پنجشنبه گذشته (11 شهریور) راکت متعلق به شرکت خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX) که قرار بود روز شنبه یک ماهواره صهیونیستی را در مدار قرار دهد، منفجر شد. این انفجار در «کیپ کاناورال» در شهر "بوارد کانتری " ایالت فلوریدا روی داد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای ارزیابی خسارات وارد شده به این سکوی پرتاب، افرادی را به این منطقه اعزام کرده است. به گفته اسپیس ایکس این انفجار به علت «ناهنجاری» در جریان پرتاب آزمایشی روی داد. این حادثه تلفاتی نداشته است ولی موجب لرزه ساختمان‌های منطقه شد و ستونی از آتش و دود ایجاد کرد. پیشتر شرکت اسپیس ایکس مستقر در کالیفرنیا در ماه ژوئن (خرداد) نیز پرتاب ناموفقی را تجربه کرده بود. اکنون مقامات این شرکت اعلام کرده اند پرتاب موشک‌های این شرکت در سکوی دیگری که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار