وزیر نیرو در دیدار با وزير انرژی الجزاير:

کیفیت خدمات فنی شرکت‌های ایرانی را تضمین می‌کنیم

وزير نيرو در دیدار با همتای الجزایری خود گفت: تضمين می کنيم خدمات فنی و مهندسی آب و برق توسط شرکت‌های ایرانی را با همان کيفيت و استانداردهای بين‌المللی در اختيار کشور الجزاير قرار گیرد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت‌چيان وزير نيرو در نشست مشترک عصر امروز (شنبه) با نورالدين بوطرفه وزير انرژی الجزاير با تأکيد بر لزوم خروج دو کشور از اقتصاد متکی بر نفت، اظهار داشت: زمانی که قيمت جهانی نفت بالا رفت، تکيه اصلی کشورهای نفتی از جمله ايران و الجزاير برای اجراي پروژه‌های عمرانی متکی بر درآمدهای نفتی بود، اما در زمان تحريم‌ها ما متوجه شديم که نبايد تنها به يک محصول تکيه کرد.

وی افزود: زمان تکيه بر درآمدهای نفتی برای کشورهای نفت خيز به سر رسيده و مي‌بايست براي ساختن آينده‌ای بهتر بر توانمندی های داخلی تکيه کرد.

وزير نيرو تصريح کرد:  خوشبختانه در اين سال‌ها با توجه به اينکه همواره ايران گوشه چشمی به تکيه بر توانمندی های داخلی به‌ويژه در صنعت آب و برق داشته، ما توانستيم دوره تحريم ها را بدون حتی يک روز خاموشی پشت سر بگذاريم.

چیت‌چيان تأکيد کرد: راه ادامه حيات کشورهای مسلمان در آينده تکيه بر توانمندی های داخلی است و ما در اين زمينه حاضريم به همه کشورهای مسلمان از جمله کشور الجزاير تجربيات خود را در زمينه صنعت آب و برق انتقال دهيم.

وی ادامه داد: ما از تجربيات کشور الجزاير نيز در زمينه صنعت آب و برق استقبال مي‌کنيم؛ چرا که معتقديم کشورهای مسلمان برای کاستن از نيازمندی های صنعتی خود به کشورهای غربی بايد دست به دست هم بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانيم در بخش برق در زمينه ساخت، نگهداری و تعمير تجهيزات نيروگاهی به تبادل تجربه پرداخته و تضمين مي کنيم که خدمات را با همان کيفيت و استانداردهای بين المللی در اختيار کشور الجزاير قرار دهيم.

وزير نيرو گفت: خوشبختانه پیش از این شرکت های ايرانی در الجزاير هم در زمينه برق و هم در زمينه آب کار کرده اند و تجربيات و کيفيت کار شرکت های ما برای شرکت های الجزايری محرز شده است.

وي تصريح کرد: تأسيس يک شرکت مشترک به عنوان مهندسی مشاور و يا شرکتی مشترک در زمينه ساخت تجهيزات برق و يا يک شرکت پيمانکاری برای اجرا و تعمير نيروگاه های برق مي تواند آغاز خوبی برای همکاری مشترک دو کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار