پارالمپیک ریو 2016؛

ریو، آغازی دوباره برای بسکتبال با ویلچر ایران

تیم ملی بسکتبال با ویلچر پس از یک دوره محرومیت و البته غیبت در لندن، عازم مسابقات پارالمپیک ریو شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رشته بسکتبال با ویلچر تحت پوشش فدراسیون جهانی (IWBF) است كه در سال 1945 در  آمریكا فعالیت خود را آغاز کرد. این رشته در سال 1960 همزمان با بازیهای پارالمپیك رم معرفی و در سال 1359 در ایران فعال شد و اولین برنامه برون مرزی آن در سال 1360 در  یوگسلاوی سابق برگزار شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برای نخستین بار در پارالمپیک 2004 آتن شرکت کرد و توانست در مکان نهم جهان قرار گیرد و چهار سال بعد در رقابت های پارالمپیک 2008 پکن نیز حضور داشت و با وجود اعتراض به جا به جایی برنامه بازی مقابل تیم ملی آمریکا و حذف از دور مسابقات  با یک پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه هشتم قرار گرفت.

مردان بسکتبال با ویلچر کشورمان که از دور رقابت های پکن کناره گیری کرده بودند با محرومیت 4 سال مواجه شدند و شانس حضور در پارالمپیک 2012 لندن را از دست دادند.

تیم ملی کشورمان پس از یک دوره محرومیت در سال 2014 در مسابقات جام جهانی اینچئون در بین 16 تیم توانست در مکان هشتم قرار گیرد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در رقابت های آسیا و اقیانوسیه که مهرماه 94 برگزار شد با غلبه بر تیم ملی کره جنوبی سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کرد تا پس از یک دوره غیبت با اقتدار در این مسابقات حاضر شود.

ریو، آغازی دوباره برای بسکتبال با ویلچر ایران
شاگردان آقاکوچکی در تورنمنت بین المللی ترکیه که تیرماه سال جاری برگزار شد دو برد و 4 باخت را مقابل تیم های هلند و ترکیه کسب کنند و پیروزی های تیم ملی در دو دیدار خود نشان دهنده افزایش آمادگی بازیکنان است همچنین تورنمنت بین المللی ترکیه شناخت کادر فنی از عملکرد ملی پوشان و دیگر تیم ها را کامل کرد تا یک گام به کسب سکوهای پارالمپیک نزدیکتر شوند.

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک بسکتبال با ویلچر با حضور 12 تیم برگزار می‌شود.
بر این اساس تیم‌ها در قالب دو گروه 6 تیمی در مرحله مقدماتی دیدارهای خود را برگزار می‌کنند و تیم ایران هم در گروه دوم با برزیل میزبان، آمریکا، بریتانیا، الجزایر و آلمان دیدار خواهد کرد.


ریو، آغازی دوباره برای بسکتبال با ویلچر ایران
گروه‌بندی 12 تیم شرکت کننده در مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های 2016 پارالمپیک برزیل به شرح زیر است:

گروه A: اسپانیا، استرالیا، کانادا، ترکیه، هلند، ژاپن
گروه B: برزیل، ایران، آمریکا، بریتانیا، الجزایر، آلمان

تیم ملی کشورمان برای حضور در پارالمپیک همراه با کاروان ایران 10 شهریور ماه عازم  ریو شد.

برنامه دیدارهای تیم ملی در ریو به شرح زیر است:

مردان بسکتبال با ویلچر کشور مان در نخستین دیدار خود  ساعت ۱۸ به وقت محلی روز هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) در «کاریوسا آرنا» به مصاف آلمان می رود .

شاگردان آقاکوچکی ساعت ۱۱:۴۵ روز ۱۹ شهریور با بریتانیا دیدار می کنند.

دیدار سوم تیم ملی ایران ساعت ۱۵:۴۵ روز ۲۰ شهریور در کاریوسا آرنا با  آمریکا برگزار می شود.

ایران ساعت ۱۵:۱۵ روز ۲۱ شهریور با برزیل (میزبان) در ریو المپیک آرنا بازی می کند. تیم ملی روز ۲۲ شهریور راس ساعت ۱۴ در همین ورزشگاه با الجزایر دیدار خواهد کرد.

ریو، آغازی دوباره برای بسکتبال با ویلچر ایران
دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ ۲۴ شهریور برگزار خواهد شد و یک روز پس از این تاریخ دیدارهای مرحله نیمه نهایی برگزار می شود.

دیدار پایانی رقابتها نیز در تاریخ ۲۶ شهریور در ریو المپیک آرنا برگزار خواهد شد.

عباس آقا کوچکی سرمربی تیم ملی کشورمان معتقد است با وجود اینکه در گروه سختی قرار داریم اما آمادگی بازیکنان بالا است که می توان به صعود از دور مقدماتی امیدوار بود و سعی می کنیم جزء چهار تیم در مرحله پلی آف باشیم.
تیم ملی نسبت به دوره های قبل پیشرفت زیادی داشته و وجود بازیکنان لژیونر در تیم ملی می تواند کمک بزرگی باشد تا با تجربه خود باعث صعود تیم از مرحله مقدماتی شوند.

به هر حال باید دید تیم ملی بسکتبال با ویلچر در ریو می تواند رده هشتمی خود را ارتقا دهد یا نه؟


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار