مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بیش از 97 درصد مهدهای کودک خصوصی هستند/وجود 7500 روستا مهد در کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 97 درصد مهد کودک ها خصوصی هستند، گفت: تنها 60 الی 70 مهد کودک زیر نظر دولت فعالیت می کنند.

بیش از 97 درصد مهدهای کودک خصوصی هستند/وجود 7500 روستا مهد در کشورحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از 97 درصد مهدهای کودک در کشور خصوصی هستند، اظهار داشت: تنها 60 الی 70 مهد کودک زیر نظر دولت فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: 7500 روستا مهد و 1200 مرکز دیگر در حاشیه ی شهرها و روستا ها وجود دارند که با توجه به بحث حمایتی با بخشی از کل اعتبار 1700 میلیاردی سازمان بهزیستی، اداره می شوند.

مسعودی فرید تصریح کرد: از این میزان اعتبار 50 میلیارد تومان برای اهدای غذای گرم و 16 میلیارد تومان نیز برای رسیدگی به وضعیت مهد های حاشیه ای در نظر گرفته شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در روستا مهدهای 6 استان ایلام، کهگلیویه و بویر احمد، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان که سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده بود کودکان در این استان ها از سوء تغذیه رنج می برند، یک وعده غذایی توزیع شد تا این مشکل برطرف شود.

مسعودی فرید مطرح کرد: متوسط هزینه کودکان در هر روستا مهد بالغ بر 20 الی 30 هزار تومان است که سازمان بهزیستی به مسئولان در این بخش اعطا می کند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه اعتبارات در این بخش در برنامه ششم توسعه افزایش یابد، مهارت آموری در روستا مهدها به کودکان نیز انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار