اف‌بی‌آی: لپ‌تاپ حاوی ایمیل‌های کلینتون ناپدید شده است

پلیس فدرال آمریکا در گزارشی از ناپدید شدن دستگاه‌های حاوی ایمیل‌های کلینتون خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزر، پلیس فدرال آمریکا –اف‌بی‌آی- گزارشی 47 صفحه‌ای را پس از بررسی ایمیل‌های «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات منتشر کرد. منتقدان کلینتون با استفاده از این گزارش می‌توانند از امروز تا ماه نوامبر که زمان برگزاری انتخابات آمریکا است، این نامزد دموکرات را مورد انتقاد قرار دهند و بر میزان محبوبیت وی تأثیر بگذارند. برای مثال، ناپدید یا نابود شدن دستگاه‌هایی که کلینتون از آن‌ها استفاده می‌کرد یا غفلت وی از اینکه ایمیل‌های ارسال شده حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده بودند، به شدت مورد سرزنش قرار می‌گیرد. چند بخش مهم از گزارش اف‌بی‌آی در ادامه آمده است:

لپ‌تاپی که ایمیل‌های کلینتون در آن بایگانی می‌شد ناپدید شده است. یکی از اشخاصی که از سوی اف‌بی‌آی بازجویی شد اعلام کرد ایمیل‌های موجود در این لپ‌تاپ را حذف کرده اما حافظه دیسک سخت را پاک نکرده است.

دستیاران کلینتون –هما عابدین و مونیکا هانلی-  به بازرسان گفتند دستگاه‌های قدیمی کلینتون از بین رفته‌اند یا تکه‌تکه شده‌اند. «جاستین کوپر،» دستیار بیل کلینتون -همسر هیلاری کلینتون- نیز در این خصوص اعلام کرد دوبار موبایل‌های کلینتون را که با استفاده از آنها ایمیل ارسال کرده، با چکُش نابود کرده است. کلینتون با استفاده از 13 دستگاه ایمیل‌ها را ارسال کرده؛ اما اف‌بی‌آی فقط سه مورد از آنها را یافته است.

کلینتون به اف‌بی‌آی گفته معنای حرف «c» که نشان‌دهنده اطلاعات محرمانه در ایمیل است را نمی‌دانسته.

در گزارش «هیل» آمده است: برخی از ایمیل‌های کلینتون اوایل سال گذشته و چندین هفته پس از برملا شدن داستان سرورهای شخصی وی حذف شده‌اند.

«کالین پاول،» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در جواب سؤال کلینتون یک روز پس از انتصابش به سمت وزیر امور خارجه درباره چگونگی استفاده از ایمیل نوشت: « خیلی مراقب باش. من زیاد از دستگاه‌هایی که اطلاعات در آنها ثبت می‌شود استفاده نمی‌کنم.» وی به کلینتون هشدار می‌دهد ایمیل‌هایی که از طریق موبایل «بلک‌بری» ارسال می‌کند، به اسناد رسمی علیه او تبدیل می‌شوند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد یک کاربر ناشناس با استفاده از سامانه «تور» به سرور کلینتون دسترسی داشته است. کاربران «دارک‌وب» برای ناشناس ماندن از این سامانه استفاده می‌کنند. دستیار بیل کلینتون اعلام کرده هیلاری کلینتون حتی نمی‌داند «تور» چیست و چه کاربردی دارد.

«پال رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش اف‌بی‌آی از هیلاری کلینتون انتقاد کرد و گفت:«اسناد نشان می‌دهد هیلاری کلینتون در حفظ و مدیریت اطلاعات طبقه‌بندی شده بی‌پروا بوده است.» 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار