مدیر بازرسی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد؛

حمایت از "گیمر" ها در دستور کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای

خسرو کردمیهن توجه به گیمرها را از موضوعات اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانست و برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای را راهی در راستای قدم‌های اولیه برای حمایت از بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد.

حمایت از
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو کردمیهن مدیر بازرسی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای گفت: اکنون یکی از موضوعات اصلی مجموعه مورد نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گیمرها هستند، اما حمایت بنیاد از آنها در این چند سال به صورت اندک بوده و با توجه به اینکه این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد، این لیگ در راستای قدم‌های اولیه در مسیر حمایت بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای، آغازی برای مسیری قوی است تا گیمرها بتوانند به صورت سازمان‌یافته در حوزه مسابقات فعالیت کنند و به میدان‌های جهانی راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه بازی در کشور ضمن اینکه در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای و حمایت از بازی‌سازها حرکت می‌کند، با بخش قابل توجهی از خانواده بازی به نام گیمرها در تماس است و این بازی‌ها آغاز خوبی برای ساماندهی و یکپارچه‌سازی مسابقات توسط متولی این امر است. تا پیش‌ازاین، این‌گونه مسابقات به صورت پراکنده برگزار می‌شد و یکپارچه نبود، امروز اولین حرکت سازمان‌یافته و پررنگی است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با جزیی از خانواده بازی که گیمرها هستند همراه شده است که امیدواریم تجربه موفق و خوبی باشد.

مدیر بازرسی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به اینکه ورود یک بنیاد حاکمیتی به بحث بازیکنان یارانه‌ای چه تأثیری بر بحث تربیتی و معرفی بازی‌های مناسب دارد، بیان کرد: قطعاً این مسابقات انگیزه‌ای در بین گیمرها ایجاد می‌کند که باعث می‌شود با یک رویکرد و انگیزه قوی وارد این جریان شوند. هنگامی که مسابقات توسط یک شرکت در حال انجام است و به صورت پراکنده رخ می‌دهد، بازیکنان انگیزه کمتری برای ورود به آن‌ها دارند، اما وقتی یک ارگان حاکمیتی که متولی بازی‌های رایانه‌ای در کشور است وارد این بحث می‌شود قطعاً انگیزه قوی‌تر ایجاد و موجب می‌شود تا بازی‌های موردنظر با شور و انگیزه خاصی پیگیری شوند.

کردمیهن با بیان اینکه برای گیمرها اصلی‌ترین موضوع، انگیزه است، افزود: به واسطه حمایت، قهرمانان و برگزیدگان با خیال راحت‌تری نسبت به آینده برنامه‌ریزی و قطعاً با انگیزه به سمت میدان‌های بالاتر و بزرگ‌تر حرکت می‌کنند، علاوه بر این، بار مثبت جایگاهی و شخصیتی موجب می‌شود گیمرها چتر حمایتی تنها نهاد حاکمیتی که مسئولیت بازی‌های رایانه‌ای را بر عهده دارد حس کنند و به صورت جدی‌تر این کار را ادامه دهند.

وی انگیزه گیمرها را بهترین دلیل برای حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانست و اظهار کرد: پیش از این گیمرها احساس نمی‌کردند که جزئی از خانواده بازی‌های رایانه‌ای هستند، ولی با این حمایت این احساس در بازیکنان ایجاد می‌شود که خود را جزئی از خانواده بزرگ گیم بدانند و در حقیقت این قشر بزرگترین اعضای خانواده بازی‌ها هستند که تا کنون به صورت یکپارچه سازمان‌یافته نبودند و با این بازی قدم‌های محکم اجرایی در این زمینه آغاز شده است. امیدواریم که این مراسم به بهترین نحو انجام پذیرد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای همچنین با اشاره به مسئولیت خود در لیگ بازی‌های رایانه‌ای گفت: به طور کلی حفظ و حراست اموال و همچنین حفظ آرامش محیط جهت برگزاری بازی‌های رایانه‌ای و جلوگیری از اختلافات و اتفاقات غیر منتظره برهم زننده نظم و آرامش مسابقات و کنترل آرامش مسابقات با بخش ماست.

منبع : روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار