شهرکرد؛

ایجاد 2 هزار و 297 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال، برای 2 هزار و 297 نفر در چهارمحال و بختیاری اشتغالزایی شد که نیمی از تعهد اشتغال استان در 6 ماهه اول سال است.

ایجاد 2 هزار و 297 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید عباس جزایری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری به مناسبت هفته تعاون، تعهد اشتغال در 6 ماهه نخست امسال در استان را 4 هزار و 172 نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش گیری از سامانه رصد اشتغال به نشانی rasad-eshteghal.ir، از ابتدای سال تنها آمار اشتغالزایی برای 2 هزار و 297 نفر ثبت شده است.

جزایری ادامه داد: طبق اعلام مدیران دستگاه های اجرایی استان، اشتغالزایی صورت گرفته بیش از این میزان بوده اما در سامانه رصد اشتغال ثبت نشده است که بر اساس تأکید و فرصت یک ماهه استاندار برای مشخص شدن تعداد دقیق اشتغال، مدیران ذیربط باید سریعاً این آمار را تکمیل و بروز رسانی کنند.

وی افزود: تا پایان سال نیز باید برای 9 هزار و 112 نفر از سوی دستگاه های اجرایی استان فرصت شغلی ایجاد شود که تحقق کامل آن نیازمند تخصیص تسهیلات بانکی و تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی است.

جزایری از تشکیل کمیته حمایت از تولیدات داخلی در استان هم خبر داد و گفت: این کمیته متشکل از نمایندگان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه صنعت و معدن می باشد.

سیامک سلیمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با طرح گلایه مردم استان از بی توجهی به بومی گزینی نیروهای استخدامی در واحدهای تولیدی استان گفت: مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و 900 نیروی بومی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول به کار هستند.

13 شهریور به نام «روز تعاون» و 13 تا 19 شهریور هم به عنوان «هفته تعاون» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار