شهرکرد؛

اعزام 2 هزار نیروی کار به خارج از کشور

سالانه 2 هزار نیروی کار به خارج از کشور اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرکرد گفت: در حال حاضر  کمتر از 2 هزار نیروی کار سالانه به خارج از کشور اعزام می شود که در تلاش هستیم این تعداد به 10 هزار نفر افزایش یابد.

عیسی منصوری با اشاره به اینکه آموزش نیروی کار یکی از مهمترین تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است افزود: نیروهای کار ابتدا از نظر مهارت های حرفه ای و نرم مانند زبان و روابط عمومی آموزش های لازم را فرا می گیرند و بعد به کشورهای پذیرنده اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: تهیه پوشش بیمه ای، شناسنامه نیروی کار و معافیت های گمرکی از دیگز ملزومات اعزام نیرو به کشورهای دیگر است.

منصوری ادامه داد: کشورهای آلمان، کانادا و استرالیا از کشورهای هدف برای اعزام نیروی می باشند.

وی با بیان اینکه ایرلند با نیاز 2 تا 3 هزار نیرو هم به کشور های هدف اضافه شده است گفت: تعدادی نیروی کار برای هتلداری به این کشور اعزام شدند.

منصوری افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مراکز رسمی کاریابی خارجی ثبت نام کنند و در صورت داشتن شرایط لازم به چرخه کار وارد شوند.

شرکت در نشست شورای اشتغال و اقتصادی مقاومتی و بررسی برنامه های وضعیت اشتغال و بیکاری چهارمحال و بختیاری و برنامه های عملیاتی حوزه اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر یک روزه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.