مشهد؛

ایران مهد گردشگری حلال

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری حلال جاذبه ای برای گردشگران جهان و ایران مهد گردشگری حلال است.

ایران مهد گردشگری حلالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر گفت: صنعت گردشگری از جمله صنایع مهم در دنیای امروز است که آثار و نتایج متفاوتی برای هر کشور بهره برنده از این فرصت فراهم می کند.

وی اظهار داشت: نتایج مثبت اقتصادی صنعت گردشگری برای کشور مقصد، به گونه ای است که این صنعت برای اغلب کشورهای جهان صنعتی مهم و مورد توجه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار فرهنگی گردشگری نیز از جنبه ها و آثار مهم این صنعت است.

وی تاکید کرد: در صورت مدیریت خوب و مطلوب صنعت گردشگری در کشور،گردشگران با فرهنگ ، آداب و رسوم و توانمندی های کشور مقصد و مردم آن دیار آشنا می شوند و به تبع این آشنایی، فرهنگ کشور مقصد توسعه و به کشورهای مختلف انتقال پیدا می کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین بسیاری از مسائل سیاسی و بحران های جهانی با حضور گردشگران در کشورها حل و رفع می شود .

وی با اشاره به ظرفیت های عمیق و متعدد گردشگری در ایران افزود: اگرچه در مقطعی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مقداری احتیاط در حوزه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به داخل کشور اعمال می شد اما امروزه با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در شرایطی که دوران تثبیت انقلاب اسلامی گذشته و امروز ایران به کشوری مقتدر در دفاع از مواضع خود تبدیل شده است، فرصت گردشگری و بهره برداری از آن در ایران رو به افزایش است.

پژمان فر تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ضرورت عبور از اقتصاد وابسته به نفت باید موضوع گردشگری بیش از گذشته در کشور فعال کند.

وی افزود: خوشبختانه زمینه حضور گردشگران خارجی در حوزه گردشگری زیارت، گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در ایران و مشهد به وفور وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه مشهد در جذب گردشگران خارجی نیز افزود:هم اکنون حدود سه میلیون زائر و مسافر غیر ایرانی سالانه وارد مشهد می شوند که این میزان ظرفیتی عظیم است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

پژمان فر با اشاره به اهمیت و جایگاه گردشگری حلال نیز اظهار کرد: کشورهای اسلامی خود را مقید و متعهد به فرهنگ اسلامی می دانند و به همین دلیل گردشگران کشورهای مسلمان از بسیاری از مراکز گردشگری دنیا به دلیل مفاسدی که در کنار جاذبه های گردشگری وجود دارد، محرومند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل بسیاری از کشورها انگیزه بالایی برای سفر به کشوری مانند ایران دارند زیرا بخوبی می دانند کلیه ضوابط و قواعد حوزه گردشگری سالم و حلال در جنبه ها و بخش های مختلف در ایران فراهم و عملی است.

وی افزود: غذا و محیط پاک و اماکنی که از سلامت اخلاقی و آرامش لازم برخوردار است ، همه و همه از ظرفیت هایی است که باید بیش از پیش به گردشگران جهان معرفی شود.

این نماینده تاکید کرد: اجرای گردشگری حلال در ایران وجه امتیاز ما نسبت به کشورهای دیگر است و نقطه قوتی که بخصوص در کلانشهر مشهد باید بیشتر به آن توجه شود.

اتنهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار