اراک؛

لایحه هوای پاک در انتظار تصویب مجلسی ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه هوای پاک در دستور کار مجلس قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی  رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید را حفظ محیط زیست دانست و گفت: لایحه هوای پاک در دستور کار مجلس قرار دارد که این لایحه با همکاری نمایندگان به ویژه نمایندگان استان به مجلس ارائه شده است.

ابتکار با اشاره به مباحث آلودگی هوا گفت: سرمایه‌گذاری‌های دولت و همه دستگاه‌ها در سراسر کشور باید در حوزه کاهش آلودگی هوا باشد، در مورد بیشتر کلان‌شهرها با حذف بنزین آلوده و جایگزینی بنزین یورو 4 و حذف مازوت از چرخه فعالیت برخی از صنایع، گام مهمی در زمینه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها برداشته شده است.

خانم ابتکار افزود: از ابتدای روزهای آغاز به کار دولت یازدهم به این مسئله توجه جدی بوده و با تدابیر رئیس جمهور محیط زیست به جایگاه واقعی خود برگردانده شده و این موضوع را دوباره زنده و احیا کرده‌اند و همان طور که شاهد بودید نخستین مصوبه این دولت زیست محیطی بود.

وی افزود : در شهر اراک نیز به سبب وجود شرایط ویژه و مطالبات برای محیط زیست سالم امیدواریم بتوانیم گام مفیدی و موثری در راستای توسعه پایدار همراه با محیط زیستی سالم با رعایت تمام شاخص‌ها برداریم.

معاون رئیس جمهور  ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان مردم در استان مرکزی نقطه نظرات و پیشنهادات خوبی را در این راستا داشته‌اند که تلاش می‌کنیم به منظور تحقق بخشیدن به این پیشنهادات اقدامات مفیدی را انجام دهیم که انتظار دولت یازدهم هم همین موضوع است.
انتهای پیام / ف 
برچسب ها: اراک ، ابتکار ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.