اراک؛

هشدار استاندار مرکزی به مصرف مازوت در نیروگاه

استاندار مرکزی با هشدار به مدیران نیروگاه حرارتی شازند گفت : در صورت استفاده حتی یک لیتر مازوت برخورد قاطع می کنیم .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمود زمانی قمی که در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک سخن می گفت: برنامه ریزی و همکاری برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اراک و شهر های صنعتی دیگر را از وظایف همه دستگاه ها و مدیران اجرایی استان مرکزی دانست.

 وی ضمن اشاره به کاهش مصرف آب و برق در نیروگاه حرارتی شازند، بر استفاده نکردن از مازوت به عنوان سوخت در این نیروگاه تاکید کرد و گفت: من اجازه مصرف یک لیتر مازوت را در هیچ شرایطی نخواهم داد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ممنوعیت استفاده از مازوت در این نیروگاه را اعلام کرده و همچنین اعلام رئیس جمهور مصوبه دولت است که به وزیر نفت نیز ابلاغ شده است، اظهار کرد: من به عنوان استاندار وظیفه دارم از مصرف مازوت در نیروگاه برای حفظ سلامت مردم و پاکی هوای شهر اراک جلوگیری کنم.

زمانی قمی ضمن تاکید بر اینکه در نیروگاه حرارتی شازند فقط و فقط باید از سوخت گاز استفاده شود، ادامه داد: اگر به من خبر برسد که یک لیتر مازوت در نیروگاه مصرف شده یک ساعت بعد جلسه شورای تامین را تشکیل داده و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهم کرد. 

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 96 درصد سوخت نیروگاه گاز بوده است که بر اساس توافقات انجام شده تا پایان سال به 100 درصد می رسد.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، کاهش ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.