اراک؛

تلاش دولت برای کاهش آلودگی هوای اراک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : در سه سال اخیر دولت تلاش کرده تا الودگی هوای اراک کاهش یابد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جریان  بازدید از سامانه ارتباط مردمی 111 سامد در اراک گفت: اراک جزء کلانشهرهایی است که در سال های گذشته با معضلات آلایندگی منابع پایه همراه بوده است و در سه سال فعالیت دولت  اقدامات ارزنده ای از جمله حذف مازوت از سوخت نیروگاه حرارتی شازند، عرضه بنزین یورو 4 در تمامی جایگاه های سوخت استان مرکری، عرضه گازوئیل یورو 5 در یک و نیم سال اخیر و تلاش برای مهار آلاینده های صنعتی برای آن لحاظ شده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در آلایندگی هوای اراک برجسته است، معضل خطوط فرسوده ایرالکو است که تاکنون 96 دیگ آن از خطوط تولید قدیمی خذف شده و این شرکت متعهد است تا پایان امسال تمامی دیگ ها و خطوط قدیمی را حذف کند.

وی گازسوز کردن کوره های آجرپزی و نظارت در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی  را ازدیگر اقدامات دولت برای کاهش الودگی هوا دانست
و گفت: مهمترین عامل در آلایندگی هوای اراک، وجود ریزگرد ها است که بخشی از این معضل مربوط به منابع محلی و کانون ها و چشمه های گردو غبار داخلی و بخش دیگر وارداتی است.

ابتکار یادآور شد: درحال حاضر نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز استفاده می کند و با توجه به شرایط خاص هوای اراک با تاکید رئیس جمهوری این سیاست ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تالاب کویری میقان اراک از زیست بوم های مهم است که در سال های گذشته آسیب های زیادی را دیده و شکننده شده است.

ابتکار گفت : در سفر دولت مصوبات خوبی در حوزه آلایندگی هوا و همچنین مدیریت تالاب کویری میقان و احیا و تامین حق ابه مناسب آن انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، ابتکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.