اراک؛

پیاده روی و دوچرخه سواری برای درناها + تصاویر

به مناسب روز استانی درنا جمعی از علاقمندان به محیط زیست و طبیعت در تالاب میقان اراک پیاده روی و دوچرخه سواری کردند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، همایش پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری بزرگداشت روز استانی درنا (15 آبان ماه)  امروز با حضور مدیر کل محیط زیست و جمعی از مسئولان، فعالان زیست محیطی استان مرکزی و اقشار مردم در تالاب کویری میقان اراک برگزار شد.
پیاده روی و دوچرخه سواری برای درناها 
 در این همایش پیاده روی خانواد ها از روستای طرمزد مسیر 1700 متری تا عمق تالاب میقان اراک را پیاده و با دوچرخه پیمودند.
 با توجه به فصل مهاجرت درنا ها از مناطق شمالی و کشور روسیه به استان مرکزی 15 ابان به نام  روز استانی درنا ، با هدف اطلاع رسانی، آموزش، آشنایی و آشتی هرچه بیشتر مردم ، افکارعمومی و بهره برداران محیط زیست با پرندگان و تنوع زیستی نامگذاری شده است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این  مراسم  گفت: تالاب میقان اراک به عنوان زیستگاه اصلی پرندگان مهاجر در 15 آبان هر سال پذیرای بیشترین تعداد گونه های مهاجر پرنده ها است و به دلیل اهمیت درنای خاکستری و کثرت جمعیت گروه های مهاجر این روز به عنوان روز استانی درنا نامگذاری شده است.
پیاده روی و دوچرخه سواری برای درناها
تالاب میقان اراک زیستگاه 140 گونه پرنده است و سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شوند.
کنگر، خودکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنچه، هواصیل، اردک سبز از جمله پرندگان مهاجر استان مرکزی هستند.
تالاب کویری میقان اراک در 15 کیلومتری شمال شرق اراک یکی از زیستگاه های مهم پرندگان کشور است و دریاچه فصلی آن علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، اثرات مستقیم در مهار کانون های تولید شن و نمک و آلایندگی هوای اراک دارد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، پیاده روی ، درنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.